וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד בסוריה: חומס עיר רפאים, דיוקן אסד נרמס

כוחות הביטחון הסוריים ממשיכים לעצור מאות מתנגדי משטר בערים ברחבי המדינה, וברשת ממשיכות להופיע עדויות למבצע הדיכוי האכזרי - וגם להפגנות הנמשכות נגד השלטונות

צילום מסך

(צילום: סרטוני חובבים שהועלו ליוטיוב; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

המהומות בסוריה לא פוסקות, וכך גם זרם סרטוני הווידאו מהמדינה שממדיכים לעלות לרשת, ולתעד את מבצע הדיכוי הנרחב בו ממשיך צבא סוריה במוקדי המחאה השונים ברחבי המדינה - העיר דרעא שבדרום והעיירות והכפרים סביבה, בניאס ואזור החוף, פרברי הבירה דמשק, והערים חומס ואל-חמה. אתמול דווח גם על מותם של שני מפגינים מאש כוחות הביטחון בעיר דיר א-זור. לפי הדיווחים מסוריה, גם היום נמשכים גלי המעצרים, ונעצרו עוד מאות בני אדם ברחבי המדינה.

הפגנה נגד שלטונות סוריה בעיר בניאס, 6 במאי 2011. רויטרס
"כל ערי סוריה טרוריסטיות?". שלט בהפגנה בבניאס, השבוע/רויטרס

בחומס, העיר השלישית בגודלה במדינה, דווח בימים האחרונים על פשיטת ענק של כוחות צבא, שבמהלכה נהרגו לפחות 12 תושבים. לפי הגרסה הרשמית של השלטונות, שנמסרה אתמול בערה, האירוע המרכזי בעיר היה מארב שטמנו "טרוריסטים חמושים" לאוטובוס של פועלים ששבו מלבנון, והרגו עשרה מהם. אולם לפי עדויות של תושבים שפורסמו ביומיים האחרונים, בפועל, עורך הצבע מאות מעצרים בעיר, שבה אירעו כמה מההפגנות הגדולות נגד השלטון.

בצילומי החובבים שעלו לרשת מחומס, נראית עיר רפאים שכל חנויותיה סגורות, ועל פי הדיווחים, נותקו בה גם זרם החשמל, זרם המים ורשתות הטלפון. בסרטון נוסף, נראה טקס קבורתו של אחד המתים, כשאחד מקרובי משפחתו מציג למצלמה את "הכדורים שבאמצעותם נרצח". בסרטון אחר, מהעיר אל-חמה, החמישית בגודלה במדינה, נראים מפגינים רומסים ומנתצים את תמונתו של הנשיא, בשאר אסד - עדות לכך שחרף הדיכוי האכזרי, ההתקוממות העממית נמשכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully