וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד בסוריה: חיילים מתעללים במפגינים שנעצרו

ארגוני האופוזיציה בסוריה פרסמו סרטון בו נראים חמושים במדים מתעללים בעצורים השרועים על הרצפה ומשליכים אותם זה על זה. גם אתמול נמשכו ההפגנות בסוריה, ולפחות שישה נהרגו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד)

הדיכוי האלים של המפגינים בסוריה נמשך. פעילי האופוזיציה העלו לאינטרנט סרטון, בו נראים – לטענתם - אנשי צבא ומנגנוני ביטחון סורים מתעללים בצעירים שנעצרו בהפגנות. בסרטון נראים החמושים הסורים בועטים בעצורים ששוכבים כשפניהם צמודות לרצפה.

אחד החמושים מגדיל לעשות ומניף את אחד הצעירים באמצעות בגדיו, ואז משליך אותו על עציר אחר ששרוע על הרצפה. החמושים אף מכוונים את נשקיהם לעבר ראשם של העצורים. הסרטון פורסם ברשתות חברתיות באינטרנט, ולא ניתן לוודא עד כמה הוא אמין.

כוחות צבא סוריים הרגו אמש (שבת) לפחות שישה בני אדם בעיר בניאס. ארגון זכויות אדם בסוריה דיווח כי השישה, ביניהם ארבע נשים, נהרגו במהלך תקיפה של הצבא בעיר. עוד אמר הארגון כי הוא דורש הקמתה של ועדה לא תלויה שתחקור את האירוע.

מוקדם יותר אתמול נכנסו טנקים לבניאס. על פי דיווחים מהמקום, הטנקים נכנסו משלושה מוקדים ונסעו לעבר המחוזות הסונים בעיר, בעודם מדלגים על מחוזות המיעוט העלווי, אליו משתייכים אסד ומשפחתו. "התושבים מדווחים שהם שומעים ירי מנשק כבד וכי הם רואים ספינות של חיל הים הסורי בחופי העיר", אמר פעיל זכויות אדם במדינה והוסיף כי "השכונות הסוניות והמעורבות נמצאות תחת מצור מוחלט".

מאז פרוץ המהומות נגד שלטונו של בשאר אסד נורו למוות לפחות 800 אזרחים על ידי כוחות הביטחון, מתוכם 220 מירי של הצבא בעיר דרעא. על פי דיפלומטים מערביים, נעצרו בסוריה כ-7,000 בני אדם מאז פרצו המהומות במדינה.

(עדכון ראשון: 22:04, 07.05.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully