וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: עונש מוות לראש עיר גדולה בגלל שחיתות

במסגרת המאבק המתוקשר של בייג'ינג בשחיתות, הורשע שו זונג-הנג, ראש העיר התעשייתית שנז'ן, בקבלת שוחד. ביצוע גזר הדין עוכב בשנתיים משום שהביע חרטה, וכנראה יומר בהמשך במאסר עולם

בית משפט במחוז הנאן שבמרכז סין גזר היום (שני) עונש מוות על שו זונג-הנג, שהיה עד להדחתו ב-2009 ראש עיריית שנז'ן - אחת הערים הגדולות, המתועשות והמפותחות במדינה. כך דיווחו כלי התקשורת הממלכתיים בסין. שו, בן 56, הורשע בקבלת שוחד בהיקף של 33.2 מיליון יואן (5.1 מיליון דולרים) מחברות בנייה ומפקידים זוטרים בעירייה, במהלך כהונתו מאז שנת 2001, כראש העיר שבה כמעט תשעה מיליון תושבים.

מעצרו, חקירתו ומשפטו של שו, מכונאי לשעבר שנכנס לפוליטיקה, היו חלק מחקירה נרחבת של מעשי שחיתות במחוז גואנגדונג שבדרום סין, שפרשנים סבורים כי מאחוריו עמדו מאמציהם של השלטונות המרכזיים בבייג'ינג "לעשות סדר" במחוז הדרומי, המצוי בלבו של תהליך פיתוח כלכלי ותעשייתי מואץ, ולהגביר את השליטה עליו.

העיר שנז'ן, דרום מזרח סין. רויטרס
פיתוח כלכלי ותעשייתי מואץ. מבט כללי על שנז'ן/רויטרס

בית המשפט קבע עוד כי ביצוע גזר דינו של שו יעוכב בשנתיים, משום שהודה בפשעיו והביע חרטה. על פי המקובל במערכת החוק הסינית, משמעות דחייה של שנתיים בביצוע גזר הדין היא למעשה המרתו, בשלב מאוחר יותר, במאסר עולם.

שלטונות סין מנהלים בחודשים האחרונים מאבק מתוקשר נגד השחיתו הפושה במוסדות השלטון, אולם לדברי מבקריה של בייג'ינג, המאבק הזה למעשה חסר שיניים, כל עוד מערכת המשפט אינה עצמאית, ומחוייבת למסור דין וחשבון למפלגה הקומוניסטית השלטת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully