וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח אמנסטי: ירידה במספר ההוצאות להורג בעולם

יותר ויותר מדינות מבטלות את עונש המוות בתחומן, כך עולה מדו"ח שפרסם ארגון אמנסטי אינטרנשיונל. סין, אירן, ארה"ב וערב הסעודית נותרו המדינות בהן מוצאים הכי הרבה אנשים להורג

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

דו"ח שפרסם הלילה (שני) ארגון אמנסטי אינטרנשיונל מעלה כי כמות עונשי המוות ברחבי העולם ירדה באופן משמעותי במהלך העשור האחרון. במהלך העשור ביטלו 31 מדינות את עונש המוות בחוק או בפועל. עם זאת, סין נותרה המוציאה להורג הגדולה ביותר. אחריה ברשימה: אירן, ערב הסעודית, ארצות הברית ותימן.

המספר הכולל של ההוצאות להורג שתועדו באופן רשמי על ידי ארגון אמנסטי אינטרנשיונל בשנת 2010, הוא 527 בני אדם לכל הפחות, בכל מדינות העולם למעט סין . המספר מהווה ירידה לעומת שנת 2009 בה הוצאו להורג 714 בני אדם. סין, ככל הנראה, הוציאה להורג אלפי אנשים בשנת 2010. הממשל בסין סירב לחשוף את המספר המדויק של ההוצאות להורג.

"מיעוט המדינות אשר ממשיכות להשתמש באופן שיטתי בעונש מוות היו אחראיות לאלפי הוצאות להורג בשנת 2010, ובכך הן קוראות תיגר על המגמה העולמית נגד עונש המוות", אמר סליל שאטי, מזכ"ל אמנסטי אינטרנשיונל. "בעוד שניתן להצביע על ירידה במספר ההוצאות להורג, מספר המדינות אשר ממשיכות לגזור עונש מוות על עבירות הקשורות בסמים, עבירות כלכליות, קיום יחסי מין בהסכמה בין בגירים ופגיעה בקודשי הדת , מפירות למעשה את משפט זכויות האדם הבינלאומי האוסר שימוש בעונש מוות למעט במקרי פשע חמורים", הוסיף שאטי.

ארה"ב - היחידה באמריקה שמוציאה להורג

יחד עם זאת, מגלה שאטי אופטימיות בנוגע להתקדמות במאבק נגד עונש המוות. "למרות המכשולים, ההתפתחויות בשנת 2010 הביאו אותנו קרוב יותר לביטול העולמי של עונש המוות. נשיא מונגוליה הכריז על השעיית עונש המוות, צעד ראשון וחשוב מאחר ונתוני היקף הפעלת עונש המוות במונגוליה מסווגים כסוד מדינה. בפעם השלישית, ועם יותר תמיכה מאי פעם, העצרת הכללית של האו"ם קראה להפסקה עולמית של עונש המוות", סיפר שאטי.

בארצות הברית, המדינה היחידה ביבשות אמריקה הצפונית והדרומית הממשיכה להנהיג עונש מוות, נגזרו לפחות 110 גזרי דין מוות במהלך שנת 2010. אולם, מספר זה מהווה רק שליש מהמספר שדווח באמצע שנות התשעים. במרץ 2011, הפכה אילינוי למדינה ה-16 בארצות הברית שביטלה את עונש המוות.

רשויות אירן אישרו את הנתונים על הוצאתם להורג של 252 בני אדם, לרבות חמש נשים ועבריין קטין אחד בשנת 2010. אמנסטי אינטרנשיונל קיבל דיווחים אמינים על למעלה מ- 300 הוצאות להורג נוספות, אשר לא אושרו על ידי רשויות אירן באופן רשמי, רובן התרחשו בכלא וקילאבאד במשהד. רוב המוצאים להורג היו אנשים שהורשעו לכאורה בעבירות הקשורות לסמים. 14 אנשים הוצאו להורג בפומבי.

וגם ביבשת אפריקה ניכר שיפור - גבון ביטלה את עונש המוות ובכך הפכה למדינה ה-16 המתנגדת לעונש המוות באיחוד האפריקאי. ידוע כי בארבע מדינות ביבשת השחורה – בוצואנה, גיאנה המשוונית, סומליה וסודן, בוצעו הוצאות להורג. בבוצואונה הוצא להורג אדם אחד, בגיאנה המשוונית הוצאו להורג ארבעה אנשים, בסומליה שמונה אנשים ובסודן הוצאו להורג לפחות שישה אנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully