וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיסות הפנים-ארציות הופסקו שוב: חשד לדלק מזוהם

חשד לזיהום במאגרי הדלק הניע את הנהלת שדה דב להפסיק שוב את הטיסות הפנים-ארציות ולהעבירם לנמל התעופה, שם צפויים עיכובים עקב המחסור בדלק לא מזוהם

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק. עריכה: יאיר דניאל. קריינות: אביב אברמוביץ')

הטיסות הפנים-ארציות משדה דב הופסקו הבוקר (ראשון) שוב בגלל שעלה חשד לזיהום במאגרי הדלק. במקביל, יום עמוס מהרגיל צפוי בנתב"ג, ועדיין צפויים עיכובים ושינויים בלוח הזמנים עקב המחסור בדלק לא מזוהם, לפחות עד יום רביעי. בגלי צה"ל דווח, כי הטיסות בשדה דב הושבתו לאחר שדלק תקין שהובא למקום אוחסן במיכל החשוד כמזוהם ולכן - לא ניתן לעשות בו שימוש. חברות הדלק הביאו דלק תקין, אולם אחד מהעובדים במקום שם לב שמדובר במיכל שבעבר היה בו דלק מזוהם, וקיים חשש שהדלק התקין הזדהם. בעקבות הגילוי, הועברו כל הטיסות משדה דב לנמל התעופה בן גוריון.

מרשות שדות התעופה נמסר כי "הרשות דורשת מחברת פז לקבל הודעה בכתב שהדלק נקי, כל עוד לא התקבל אישור כזה לא ניתן להמריא". במקביל, משדה התעופה באילת נמסר שאין שם במה לתדלק את המטוסים. לא נמסר האם מדובר במחסור בדלק, או בזיהום נוסף. בתוך כך, נמשכים השיבושים בנתב"ג וטיסת אל-על לבוקרשט שהייתה אמורה להמריא בשעה 7:00 מתעכבת עקב מחסור בדלק.

שלושה ימים לאחר שמשבר הדלק החל, בחברת פז, ששלחה את הדגימות לגרמניה, עדיין לא יודעים בוודאות מהו החומר שומני שהתגלה במסננים. המעבדה בגרמניה, שהייתה אמורה למסור היום (ראשון) את תוצאות הבדיקה, סירבה לבדוק את הדגימות, מסיבות שעדיין אינן ברורות, כך דווח בגלי צה"ל. חברת פז פנתה בעניין למשרד התשתיות על מנת שיסייע למצות את ההליך מול המעבדה.

בינתיים, עד לקבלת התשובה מהמעבדות, בנתב"ג ממשיכים בנוהל שהחל ביום חמישי, לפיו כל מטוס שמגיע לנחיתה בארץ מתבקש לעצור לתדלוק בנמל תעופה סמוך לישראל, ורק אז אוסף את הנוסעים מהארץ וממשיך ליעדו. ב"הארץ" דווח, כי ייתכן שייעשה שימוש בדלק החשוד כמזוהם בכל זאת - "נכסי תעופה" עשתה ניסוי עם חברת אל על בטיסה עם אותו דלק, לאחר שהוא נבדק על ידי ערכה מיוחדת לבדיקת הדלק שהתקבלה מחיל האוויר. הבדיקה נעשתה אחרי שהוא עבר את המסננים עליהם התגלה הזיהום. בעקבות הצלחת הניסוי בטיסת אל על, הכוונה להרחיב אותו להרחיב אותו לעוד 10-15 טיסות של אל על, ובמידה ויתברר שהניסויים מצליחים יהיה אפשר לעשות שימוש באותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully