וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלת הדלק בנתב"ג: עדיין לא ידוע מה גרם לזיהום

הבוקר היו אמורות להגיע תוצאות הבדיקה מהמעבדות בגרמניה, שיבהירו מהו החומר השומני שהתגלה במסננים, אך מסיבות שאינן ברורות סירבה המעבדה לבדוק את הדגימות

שלושה ימים לאחר שמשבר הדלק החל, בחברת פז, ששלחה את הדגימות לגרמניה, עדיין לא יודעים בוודאות מהו החומר שומני שהתגלה במסננים. המעבדה בגרמניה, שהייתה אמורה למסור היום (ראשון) את תוצאות הבדיקה, סירבה לבדוק את הדגימות, מסיבות שעדיין אינן ברורות, כך דווח בגלי צה"ל. חברת פז פנתה בעניין למשרד התשתיות על מנת שיסייע למצות את ההליך מול המעבדה.

בינתיים, עד לקבלת התשובה מהמעבדות, בנתב"ג ממשיכים בנוהל שהחל ביום חמישי, לפיו כל מטוס שמגיע לנחיתה בארץ מתבקש לעצור לתדלוק בנמל תעופה סמוך לישראל, ורק אז אוסף את הנוסעים מהארץ וממשיך ליעדו. יוסי לנדאו, מנהל תורן בנתב"ג, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי הפיתרון הנוכחי הוא הטוב ביותר. "אין דרך אחרת, התדלוקים נעשים ידנית במכליות, כי מערכת הדלק לא עובדת", הסביר לנדאו, "לוח הטיסות יציב, ומבחינתנו כולן מתבצעות כסדרן. זה מצב מאד מורכב, אני לא זוכר מקרה דומה לזה ועדיין לא נראה באופק פתרון".

ועדת הבדיקה שמינה שר התשתיות עוזי לנדאו התכנסה ביום שישי, ועד סוף החודש היא צפויה להגיש דו"ח עם מסקנות ביניים, שיפרט מה היו הגורמים לזיהום. דודו מחלב, סמנכ"ל בארקיע אמר כי המצב הנוכחי בלתי מתקבל על הדעת, ויש למנות גוף שינהל משברים דומים בעתיד: "נכון להבוקר עדיין אין מי שלוקח אחריות על המשבר מטעם הרשויות, ויש לנו המון שאלות".

למרות דברים הללו, במהלך השבת לא נוצרו עיכובים בלוח ההמראות, וגם הבוקר הטיסות אמורות להגיע ולצאת כסדרן. יחד עם זאת, בנתב"ג ממליצים כי נוסעים המתוכננים להמריא היום יתעדכנו במוקדי המידע של חברות התעופה לפני הגעתם לטרמינל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully