וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בסרטים ביתיים של בן לאדן ממחבואו בפקיסטן

משרד ההגנה האמריקאי הפיץ תיעוד של מנהיג אל קאעדה, אוסמה בן לאדן, שצולם בזמן ששהה במחבואו בפקיסטן, לפני שחוסל על ידי חיילי ארה"ב. בסרטונים נראה בן לאדן צופה בעצמו בטלוויזיה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד)

חמישה סרטונים ביתיים שנתפסו בפשיטה על אחוזתו של בן לאדן בפקיסטן פורסמו אמש (שבת) על ידי משרד ההגנה האמריקאי, הפנטגון. בסרטונים נראה, בין השאר, מנהיג אל-קאעדה ישוב בביתו על כורסא, וצופה בשידורי טלוויזיה בהם הוא מוצג על רקע המתקפה על מגדלי התאומים. יצוין כי הצילומים שפורסמו נטולי פס קול, ככל הנראה לאחר שהאמריקאים מחקו אותו.

ההחלטה להפיץ את הסרטים התקבלה לאחר שארצות הברית החליטה לגנוז את תמונת גופתו של בן לאדן בטענה כי מדובר בתמונות מזעזעות ובשל החשש שפרסומן יתסיס גורמים מוסלמיים ברחבי העולם. ייתכן כי הממשל בארצות הברית מקווה להוכיח באמצעות פרסום הקלטות כי בן לאדן שהה במתחם בפקיסטן במשך זמן רב וכי הוא אכן חוסל בפשיטה.

אוסמה בן לאדן צופה בטלוויזיה בביתו בפקיסטן. רויטרס
בן לאדן במחבואו בפקיסטן/רויטרס

התמונות מגיעות לאחר שבדיווחים קודמים נטען כי ביתו של בן לאדן לא חובר לתשתיות המאפשרות תקשורת כדי למנוע את איתורו. גורם בכיר ב-CIA אמר הערב כי מחבואו של בן לאדן היה "מרכז שליטה ופיקוד פעיל של מנהיג אל-קאעדה שדרכו שמר על שליטה אסטרטגית ומבצעית בארגון".

עוד אמר הגורם כי כמות החומר המודיעיני שנמצאה במהלך הפשיטה על ביתו של בן לאדן היא עצומה וכי מדובר "באוצר המודיעיני הגדול ביותר שנתפס אי פעם אצל גורם טרור יחיד".

מוקדם יותר אתמול אישר ארגון הטליבן, אחד מבעלי הברית הקרובים של ארגון אל-קאעדה, את דבר מותו של אוסמה בן לאדן. גם באל-קאעדה אישרו אתמול כי בן לאדן אינו בין החיים.

(עדכון ראשון: 20:23, 07.05.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully