וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה החליט: "לא אפרסם תמונת בן לאדן המת"

נשיא ארה"ב אמר בראיון ל-CBS כי החליט לקבל את המלצתם של בכירים בממשלו ולא לפרסם תמונות של הגופה כדי להוכיח כי מדובר בבן לאדן. ככל הנראה בתמונת הגופה רואים חלקי מוח

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, החליט שלא לפרסם תמונות של גופתו של מנהיג אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן, שחוסל בתחילת השבוע - כך אמר אמש (רביעי) בראיון לרשת CBS. "אין שום ספק שאכן הרגנו את אוסמה בן לאדן", אמר אובמה, "לא תראו יותר את בן לאדן מתהלך על אדמת כדור הארץ".

מוקדם יותר דיווחה רשת ABC כי שר ההגנה האמריקאי, רוברט גייטס, ומזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, המליצו לנשיא שלא לפרסם אף תמונה המציגה את גופתו של אוסמה בן לאדן משום שפרסום מסוג זה עלול להביא לרתיעה מפני ארצות הברית בקרב העולם המוסלמי. המלצתם של השניים נתמכה גם בידי רבים אחרים, מהסיבה הפשוטה שאין לפרסום התמונה הצדקה.

שלשום פורסם כי אובמה שוקל לפרסם תמונה או סרטון וידאו של גופתו של בן לאדן, בכדי לאמת בפומבי את מותו של מנהיג אל-קאעדה. "הספקנים היחידים הם מוסלמים קיצונים והם לא ישוכנעו על ידי תמונה בכל מקרה", אמר בכיר אמריקאי. "לכן, אובמה צריך לקחת בחשבון את החסרונות האפשריים בפרסום התמונה והם רבים. קיים סיכון עצום בכך שהתמונה תהווה עילה לתקיפות נגד חיילי צבא ארצות הברית, אישים בממשל ואמריקאים באופן כללי".

מושלת אלסקה לשעבר ומי שהייתה מועמדת לסגנות נשיאות ארצות הברית, שרה פיילין, פנתה אמש לאובמה באמצעות הטוויטר וביקשה ממנו "פרסם את תמונת גופתו של אוסמה בן לאדן כאזהרה לאחרים המשחרים להרס אמריקה. אל תשחק משחקים ואל תתעסק בעניינים פוליטיים – זהו חלק מהמשימה".

"החיסול - הגנה עצמית לאומית"

ברשת SKY הבריטית מסבירים את הקריאות נגד פרסום התמונה בכך שמדובר בתמונות מזעזעות במיוחד. "בתמונות של בן לאדן נראה חור בראשו שנגרם כתוצאה מירי של אקדח. כמו כן, חלק מהגולגולת חסר וניתן לראות את מוחו". עוד דווח, כי "אחת מעיניו של בן לאדן פתוחה בתמונות, בעוד שהעין השנייה נעלמה לגמרי".

בתוך כך, אמרה אמש סנאטורית רפובליקנית בארה"ב כי "ראיתי את אחת התמונות של מנהיג אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן, לאחר החיסול והיא מאמתת את זהותו". לדבריה, סנאטור אחר הראה לה את התמונה שהייתה "תקריב של פניו". כשנשאלה האם התמונה מאמתת את זהותו של בן לאדן אמרה: "בעיניי, כן".

שלשום אמר ראש ה-CIA, ליאון פנטה, בראיון לרשת אן.בי.סי כי אין ספק שארצות הברית תפרסם תמונות של גופתו של בן לאדן. "הממשל דן בדרך הטובה ביותר לעשות את זה, אך אין כל שאלה לגבי זה שבסופו של דבר תוצג תמונה לציבור", אמר פנטה בראיון.

בתוך כך, אמר אמש התובע הכללי האמריקאי, אריק הולדר כי "הריגתו של אוסמה בן לאדן בידי צבא ארצות הברית הייתה פעולה של הגנה עצמית לאומית". לדבריו, ראש ארגון אל-קאעדה שחוסל בתחילת השבוע "לא הביע שום רצון להיכנע". הולדר אמר לוועדת המשפטים בסנאט כי "לדעתי, אם בן לאדן היה מביע רצון להיכנע, היה עלינו לקבל זאת, אך לא הייתה שום אינדיקציה לכך שהוא באמת מעוניין להיכנע ולכן חיסולו היה מוצדק".

(עדכון ראשון: 19:54, 04.05.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully