וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאוששות בנתב"ג: תנועת הטיסות חודשה באופן מלא

החיים חוזרים למסלולם התקין: לאחר שמטוסי החברות השונות תודלקו ממקורות החירום, שבה שגרת העבודה בנתב"ג לפעולה סדירה. בצהריים צפויות להתקבל תוצאות דגימת החומר המזוהם בדלק

בנמל התעופה בן גוריון חזרו הבוקר (שישי) לשגרת עבודה רגילה, לאחר שבעיית הזיהום בדלק הסילוני של המטוסים שהושבתו אתמול, באה באופן כמעט מלא על פתרונה. דובר רשות שדות התעופה, אדר אבישר, אמר לוואלה! חדשות כי "הבעיה פחות או יותר מאחורינו. עדיין ישנם 11 מטוסים על הקרקע בגלל נושא של החלפת צוותים, בלי קשר לנושא הדלק. הדברים חוזרים למסלולם התקין".

המשנה למנכ"ל ארקיע, דוד מחלב, אמר לגלי צה"ל כי למרות העיכובים, כל הנוסעים יגיעו ליעדיהם בשעות הקרובות, כולל אוהדי קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב, שעושים את דרכם לפיינל פור בברצלונה. "אני מניח שכל אלף הנוסעים של ינכחו בקרוב בברצלונה", אמר מחלב, "גם שאר הטיסות לכיוון אירופה ימריאו ככל הנראה עד לשעה 15:00".

לקראת הצהריים צפויות להתקבל תוצאות דגימות החומר שנמצא במסנני הדלק. המסננים נשלחו למעבדה בגרמניה, שם נבדק הדלק הפגום וברשות שדות התעופה מקווים שבסוף התהליך יתברר הגורם לזיהום. לפי ההערכות, מדובר בחיידק שהביא לחימצון הדלק וליצירת שומנים. בתוך כך, נשלל באופן סופי החשד למעשה מכוון.

מחברת פז נמסר כי הבוקר החל תדלוק מטוסים בשדה דב והשדה נפתח לטיסות פנים ארציות. עוד נמסר שכ-10 מטוסים עדיין מקורקעים ולאחר שיסתיים הליך שאיבת הדלק ממכליהם, הם יתודלקו ויוכלו להמריא. אמש החל מבצע התדלוק למטוסים התקועים בנמל התעופה בן גוריון. התדלוק התבצע על ידי עשרות מכליות שהביאו דלק ממקורות החירום של ישראל, והחל לאחר שנוקז הדלק המזוהם.

"מדובר בדבר חמור"

שר התחבורה ישראל כץ התייחס אמש לשיבושי תנועת המטוסים. במסיבת עיתונאים מיוחדת בנתב"ג אמר כץ כי הוא "חושב שמדובר בדבר חמור. הוריתי למנכ"ל משרד התחבורה דן הראל להקים צוות בדיקה מיידי בראשותו שבתוך ימים יבדוק את שאירע ויגבש המלצות להתמודדות בהמשך. כרגע המשימה הדחופה ביותר היא לשחרר את המטוסים שנמצאים כאן לטיפול".

כץ סיפר על המאמצים שנעשים על מנת לתקן את הנזק: "כרגע הוחלט להביא דלק ממאגרי החירום בפי גלילות. מכליות וצוותים כבר מרוקנים מטוסים שתודלקו כאן בדלק המזוהם. במקביל, מכליות מתחילות להביא דלק מהמאגר בפי גלילות על מנת לתדלק בשלב ראשון מטוסים ריקים. מטוסים יתודלקו במנת דלק שתאפשר להם להגיע למקומות קרובים. התהליך הזה צפוי להסתיים עד חצות. ישנם שבעה מטוסים שכבר לא ימריאו הלילה, והנוסעים הללו קיבלו הודעה וסידורים נדרשים לכך שהם לא יוכלו להמריא בזמן הקרוב".

כץ התייחס לדיווחים כי התקלה התגלתה כבר לפני שבועיים ואמר כי "לפי מה שמדווחת הנהלת רשות שדות התעופה, לא היה חשש לביטחון הנוסעים משום שהדלק שהגיע למטוסים עצמם היה דלק במצב תקין. הייתה בעיה בתהליך עצמו. זה לא דבר יומיומי. צריך להבין שגם מה שאנו פותרים עכשיו בתיאום עם החברה הממונה לטפל בנושא זה, יפתור את הבעיה עכשיו ולא את בעיית התעופה. פנינו גם לצה"ל בבקשת עזרה לוגיסטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully