וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הדלק: חודשו ההמראות מנתב"ג

לאחר ההשבתה הארוכה, חודשו ההמראות מנתב"ג הודות להזרמת דלקים חלופיים ממקורות החירום. יחד עם זאת, רוב הטיסות ייעצרו לתדלוק נוסף בנמלי תעופה קרובים בירדן ובקפריסין

בנמל התעופה בן גוריון ממשיכות הבוקר (שישי) המראות הטיסות שקורקעו עקב זיהום הדלק. מטוסים רבים תודלקו על ידי מיכליות דלק ממאגרי החירום, ורובם ייעצרו לתדלוק מלא בנמלי תעופה קרובים בירדן או בקפריסין. בקול ישראל דווח כי לפנות בוקר, בשעות שבימים שבשגרה לא מתקיימות טיסות, המריאו באופן חריג מספר טיסות של אל על, בין היתר לפריז, רומא, קייב ומומביי.

מחברת אל על נמסר כי היא צפויה להוציא היום עשרות טיסות לפיצויי על הביטולים הרבים. הנוסעים מתבקשים להתעדכן בחברות התעופה וכן בנמל התעופה בשינויים בלוחות הזמנים.

לקראת הצהריים צפויות להתקבל התוצאות שנשלחו למעבדה בגרמניה, שם נבדק הדלק הפגום ויתברר הגורם לזיהום. על פי ההערכות, מדובר בחיידק שהביא לחימצון הדלק וליצירת שומנים. כמו כן נשלל חשד למעשה מכוון.

אמש החל מבצע התדלוק למטוסים התקועים בנמל. התדלוק התבצע על ידי עשרות מכליות שהביאו דלק ממקורות החירום של ישראל, והחל לאחר שנוקז הדלק המזוהם.

עיכוב טיסות בנתב"ג בעקבות זיהום בדלק, אפריל 2011. אורי לנץ
הנוסעים מתבקשים להמשיך ולהתעדכן בלוחות הזמנים דרך חברות התעופה. נוסעים ממתינים אתמול/אורי לנץ

"לא היה חשש לביטחון הנוסעים"

אתמול המתינו כ-1,600 בנמל התעופה. חברת "אל על" הודיעה כי החליטה לבטל 20 טיסות בעקבות התקלה. עוד נמסר מ"אל על", כי נוסע שטיסתו בוטלה יקבל החזר כספי בהתאם. כמו כן, נוסע שטיסתו בוטלה יוכל לטוס בטיסה חלופית של "אל על" לכל יעד מאותה קבוצת אזור.

שר התחבורה ישראל כץ התייחס אמש לשיבושי תנועת המטוסים. במסיבת עיתונאים מיוחדת בנתב"ג אמר כץ כי הוא "חושב שמדובר בדבר חמור. הוריתי למנכ"ל משרד התחבורה דן הראל להקים צוות בדיקה מיידי בראשותו שבתוך ימים יבדוק את שאירע ויגבש המלצות להתמודדות בהמשך".

כץ התייחס גם לדיווחים כי התקלה התגלתה כבר לפני שבועיים. לדבריו, "לפי מה שמדווחת הנהלת רשות שדות התעופה, לא היה חשש לביטחון הנוסעים משום שהדלק שהגיע למטוסים עצמם היה דלק במצב תקין. הייתה בעיה בתהליך עצמו. זה לא דבר יומיומי. צריך להבין שגם מה שאנו פותרים עכשיו בתיאום עם החברה הממונה לטפל בנושא זה, יפתור את הבעיה עכשיו ולא את בעיית התעופה. פנינו גם לצה"ל בבקשת עזרה לוגיסטית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully