וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בגראונד זירו: "אמריקה לעולם לא שוכחת"

נשיא ארה"ב אובמה הגיע ל"גראונד זירו" בניו יורק כדי לסגור מעגל, ימים לאחר חיסולו של מנהיג אל קאעדה אוסמה בן לאדן. "כשאנו אומרים שלעולם לא נשכח, אנחנו מתכוונים לזה"

ימים ספורים לאחר חיסולו של מנהיג אל קאעדה אוסמה בן לאדן הגיע אתמול (חמישי) נשיא ארה"ב ברק אובמה לביקור ב"גראונד זירו" – המקום בו קרסו מגדלי התאומים בפיגועי ה-11 בספטמבר. כמעט עשור לאחר שהנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הכריז אותו מקום כי "האנשים שהפילו את המגדלים האלה ישמעו מאיתנו בקרוב", הגיע הנשיא אובמה כדי להכריז שהוא קיים את ההבטחה.

בטרם הביקור נפגש אובמה גם עם כבאים מניו יורק. אובמה ביקר בצריף הכיבוי מספר 54 במנהטן שאיבד 15 מחבריו במתקפת הטרור הקטלנית שגבתה את חייהם של עוד כ-3,000 בני אדם.

נשיא ארה"ב ברק אובמה מבקר בגראונד זירו. רויטרס
הניח זרים לזכר ההרוגים. ברק אובמה/רויטרס

אובמה לחץ את ידיהם של הכבאים ואמר: "רציתי רק לבוא לכאן להודות לכם. זה אתר סמלי להקרבה האדירה שנעשתה ביום הנורא ההוא לפני כ-10 שנים". אובמה אמר כי חיסולו של בן לאדן, "שלח מסר לעולם, אבל שלח גם מסר פה בבית, שאומר שכאשר אנו אומרים שלעולם לא נשכח, אנחנו מתכוונים למה שאנחנו אומרים". אובמה הוסיף כי "זה לא משנה מי עומד בראש, אנחנו התכוונו לוודא שהעומדים מאחורי המתקפה הנוראית יקבלו את הצדק".

עם הגיעו ל"גראונד זירו" נפגש אובמה עם בני משפחותיהם של ההרוגים והניח זרי פרחים לזכר ההרוגים. "זה דבר טוב שהוא בא לבקר", אמר אל פיאמטה, מהנדס בטיחות בן 57 מניו יורק שעבד בגראונד זירו בעת פינוי ההריסות. "חיכינו לזה 10 שנים. זה נותן עוד קצת גאווה אמריקנית לאנשים", הוסיף. קרוליין אפנר, תושבת העיר בת 32, אמרה כי "זה בסדר שהוא ייקח הקפת ניצחון על זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא ארה"ב ברק אובמה מבקר בגראונד זירו. רויטרס
עם הגיעו ל"גראונד זירו" נפגש אובמה עם בני משפחותיהם של ההרוגים/רויטרס

בתוך כך, הודיע אובמה שלשום כי למרות הכרזתו הראשונית, לא יחשוף לציבור הרחב את תמונתו של בן לאדן ההרוג. בראיון לרשת CBS, אמר אובמה, כי "אין שום ספק שאכן הרגנו את אוסמה בן לאדן. לא תראו יותר את בן לאדן מתהלך על אדמת כדור הארץ".

רשת ABC דיווחה, כי שר ההגנה האמריקאי, רוברט גייטס, ומזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, המליצו לנשיא שלא לפרסם אף תמונה המציגה את הגופה משום שפרסום מסוג זה עלול להביא לרתיעה מפני ארצות הברית בקרב העולם המוסלמי. המלצתם של השניים נתמכה גם בידי רבים אחרים, מהסיבה הפשוטה שאין לפרסום התמונה הצדקה.

(עדכון ראשון: 21:12, 05.05.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully