וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בן לאדן היה צריך להיות עירום כדי להיכנע"

בתו טוענת כי "נתפס בחיים והוצא להורג", אך בארה"ב מסבירים שלא יכלו לדעת כי אינו מסתיר חגורת נפץ. עוד פרטים נחשפים: מי גידל גראס סביב האחוזה? ומה קרה כשלילדים עף כדור פנימה?

בתו של אוסמה בן לאדן טוענת כי אביה נתפס בחיים, ובהמשך הוצא להורג על ידי הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית שפשטו ביום ראשון בלילה על אחוזתו בעיר אבוטאבד שבפקיסטן – כך דיווחה היום (רביעי) רשת הטלוויזיה "אל-ערביה". לפי הפרסומים בימים האחרונים, שהתבססו על גורמי מודיעין פקיסטניים, במקום החיסול אכן נכחה אחת מבנותיו הרבות של מנהיג אל-קאעדה, בת 12 או 13, והיא נלקחה למעצר בידי הרשויות הפקיסטניות.

יש לציין כי לפי הגרסה האמריקאית הרשמית, שהובאה אתמול על ידי דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, בן לאדן נורה למוות שעה שהתנגד למעצרו – אם כי הוא לא היה חמוש. לפי פרטים שנמסרו לאחר מכן בתדרוך לעיתונאים, בן לאדן נורה משום ש"נראה היה שהוא שולח את ידו לכלי נשק". עם זאת, היום הוסיף יועץ הבית הלבן למלחמה בטרור, ג'ון ברנן, כי הכוחות במקום היו מוכנים לקבל כניעה של בן לאדן רק אם "היו בטוחים ב-100% שהוא אינו מהווה סיכון", ואינו מסתיר כלי נשק או חגורת נפץ. כדי להמחיש עד כמה בלתי סביר מצב כזה, הוסיף: "הוא היה צריך להיות עירום כדי שנקבל את כניעתו".

מתחם בעיר אבוטאבד שבו על פי דיווחי המקומיים התקיימו חילופי אש בין אנשי בן לאדן לצבא האמריקאי. רויטרס
"אנשים התלוננו שעם כזה בית גדול, הם אף פעם לא הזמינו את העניים כדי לחלק צדקה"/רויטרס

בתוך כך, ממשיכים להתפרסם כל העת פרטים על חייו של בן לאדן כמבוקש בינלאומי נמלט, בין היתר באותה אחוזה מבוצרת שבה חי לפי הדיווחים במשך שש השנים האחרונות עם אחת מחמש נשותיו, 23 מילדיו ועוד שני מקורבים שכנראה שימשו שומרי ראש, ואף ערכו "סידורים" בעיר עבור המשפחה. בין היתר, אגב, לפי העדויות, נהגו לקנות במכולת השכונתית חבילות גדולות של פחיות "קוקה קולה" ופפסי" - דבר מפתיע בהתחשב בעוינותו הידועה של בן לאדן לארצות הברית.

לפי העדויות שאספו עיתונאים מתושבי האזור, רובם טוענים כי לא היו מודעים לכך שזרים התגוררו במתחם. עם זאת, היו כמה שדיווחו כי הבחינו בכל מיני דברים "משונים", והיו גם כאלו שהביעו מורת רוח. "אנשים היו ספקניים בשכונה לגבי החבר'ה שגרו בבית", סיפר לכתב סוכנות AP מסעוד חאן, איכר בן 45 מהאזור. "ריכלו עליהם שהם מבריחי סמים. אנשים התלוננו שעם כזה בית גדול, הם אף פעם לא הזמינו את העניים כדי לחלק צדקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

שומר הראש: "הוא אמר לי לתקוע לו שני כדורים בראש"

פרט מעניין נוסף שעלה בדיווחיהם של כמה כתבים זרים שמסתובבים בימים האחרונים סביב הבית, היה העובדה שסביב חומותיו גדלו פרא כמה שיחים של מריחואנה. הפרט הזה כבר עורר ברחבי הבלוגוספירה שורה של תיאוריות על הרגליו של הארכי-טרוריסט בשש השנים שבהן לא יצא מהבית, אולם האמת היא, ששיח הקנביס נפוץ למדי כגידול טבעי בחלק זה של העולם.

דיווח מעורר תהיות נוסף סיפק כתב CNN ניק רוברטסון, שצייץ היום בטוויטר וסיפר כי כמה מהשכנים שגרו סביב המתחם סיפרו לו ש"ילדים מקומיים ששיחקו כדורגל והכדור עף להם מעבר לחומת המתחם לא הורשו לחפש אותו". תחת זאת, לדבריו, "מישהו היה נותן להם כסף".

ה"מירור" הבריטי פרסם היום ראיון עם נאסר אל-בחרי, שנטען כי היה בעבר שומר ראשו של בן לאדן במשך שש שנים, ו"אחד האנשים הקרובים אליו ביותר" בתקופה שעוד שהה באפגניסטן. בין היתר סיפר אל-בחרי, כי בן לאדן העדיף להתאבד על פני מעצר בידי ארה"ב: "הוא אמר לי, 'אם אי פעם האמריקאים יקיפו אותי, איני רוצה לסיים את חיי כאסיר. אתה תהיה מופקד על הריגתי. אני מעדיף לקבל שני כדורים בראש ולמות כשהיד, אך לא להגיע לכלא'".

בינתיים בפקיסטן, ממשיכה מלחמת הגרסאות לגבי החלק שמילאו מנגנוני הביטחון שלה במבצע. אתמול כבר קבע ראש ה-CIA ליאון פנטה בפסקנות כי האמריקאים לא חלקו כל מידע עם עמיתיהם בפקיסטן, בשל החשש שיש ביניהם גורמים המשמשים "סוכנים כפולים", אולם היום חלק עליו שר החוץ הפקיסטני, סלמאן באשיר, שטען כי לפקיסטן היה "תפקיד מכריע" בחיסול. "הוא זכאי להביע את דעתו", אמר באשיר בהתייחסו לפנטה, בראיון ל-BBC, "אבל אני יודע לבטח ששיתפנו פעולה בצורה נרחבת עם ארה"ב, כולל ה-CIA, כך שכל הדיבור הזה על חוסר אמון, אינו במקומו לדעתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully