וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרמן יפוצה ב-5,000 שקלים על מעצר לא חוקי

4.5.2011 / 15:27

פעיל הימין הקיצוני נעם פדרמן שעוכב לחקירה שלא כחוק בעת ביקורו של רם עמנואל בירושלים הגיע להסכם פשרה עם המשטרה לפיו הוא יפוצה בסכום של כ-5,000 שקלים

המדינה תפצה את פעיל הימין הקיצוני, נועם פדרמן, ב-5,000 שקלים, זאת במסגרת הסכם בתביעה שהגיש פדרמן נגד המשטרה, לאחר שטען כי עוכב לחקירה שלא כדין במהלך ביקורו של רם עמנואל בישראל לפני כשנה.

בתביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים, טען פדרמן כי הגיע לאזור רחבת הכותל במאי אשתקד לצורך פגישה. יצוין, כי באותו הזמן קיימו פעילי ימין אחרים פעולות מחאה נגד ביקורו של ראש הסגל של הבית הלבן דאז, רם עמנואל. לפי התביעה, עם הגיעו לאזור, פנו אל פדרמן שני שוטרי מג"ב והודיעו לו שהוא מעוכב. לאחר כמה דקות הגיע למקום קצין משטרה, וכששאל אותו פדרמן מדוע עוכב, ענה לו הקצין: "אתה יודע".

"המשטרה פוגעת בזכויות הימין"

פדרמן, כך לפי התביעה, אמר שהוא מוכן לעזוב את המקום, אולם הקצין סירב, ופדרמן הועבר למשרדי היחידה המרכזית של משטרת ירושלים במגרש הרוסים. שם הוא נחקר, ולאחר מכן הובל לדיון בבית משפט השלום על שחרורו בתנאים מגבילים. פדרמן נלקח לדיון יחד עם שני פעילי ימין נוספים - ברוך מרזל ואיתמר בן גביר, שנעצרו בשל המחאה שלהם נגד עמנואל. אולם, פדרמן טען כי לא הגיע לאזור הכותל בשביל למחות, יחד עם מרזל ובן גביר.

לאחר מעצרו, התברר כי פדרמן לא היה מעורב במחאה, ולא היה מקום לעצרו. לאחר שבית המשפט קבע כי מדובר במעצר בלתי חוקי, הוא הגיש תביעה נגד המשטרה בגובה של כ-50 אלף שקלים. לאחרונה הגיעו הצדדים להסכמה, שקיבלה את אישור בית המשפט, לפיה פדרמן יפוצה ב-5,000 שקלים, מבלי שהשוטרים יודו בטענות נגדם.

לדברי פדרמן: "משטרת ישראל, בשליחותו של נציג השמאל בפרקליטות, שי ניצן, פוגעת פעם אחר פעם בזכויות הימין למחות נגד שונאי ישראל. כנראה שרק דרך הכיס יבין שי ניצן שגם לנו יש זכויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully