וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה נגד נועם פדרמן: שלם על פינוי החווה

16.6.2010 / 14:01

מאות אנשי ביטחון פינו לפני כשנה וחצי את ביתו של פעיל הימין נועם פדרמן בקריית ארבע. כעת הוגשה דרישה לתשלום על הוצאות הליך הפינוי בגובה 150 אלף שקלים. פדרמן: "מדובר בתביעת סרק"

פינוי-פיצוי: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה אתמול (שלישי) לבית משפט השלום בעיר תביעה בגובה כ-150 אלף שקל נגד פעיל הימין נועם פדרמן, בגין ההוצאות שנשאה המדינה לצורך פינוי "חוות פדרמן" לפני כשנה וחצי. לפני כחצי שנה הגיש פדרמן עצמו תביעה בגובה כחצי מיליון שקל נגד המדינה בשל הנזקים שנגרמו לו בפינוי.

כוחות גדולים של צבא, מג"ב ומשטרה השתתפו בפינוי ביתו של פדרמן, והריסת מבני החווה, שכללו מספר קרוואנים, בית עץ ודיר. המבנים הוקמו בשטח הביטחוני המיוחד של קריית ארבע, באדמות שאינן אדמות מדינה, ללא היתר. בשל הערכה מוקדמת בדבר התפרעויות של פעילי ימין שינסו למנוע את הפינוי, הוקצו למשימה 388 שוטרים, חיילים ואנשי משמר הגבול. לפי התביעה, הפינוי לווה באלימות פיזית ומילולית, ולאחר מכן נתקלו כוחות הביטחון בהתנגדות אלימה שהתפתחה להפרות סדר במרחב חברון. אלה כללו, בין היתר, ניפוץ שמשות, פגיעה בגדר קריית ארבע וריסוס כתובות בבית העלמין ג'עברי בחברון.

לטענת המדינה, הפינוי וההריסה בוצעו לאחר שעתירה שהגישו פדרמן ואשתו אלישבע לבג"ץ נדחתה, ולאחר שהם סירבו לקיים בעצמם אחר צווי הפינוי וההריסה שהוצאו נגדם. "כפועל יוצא מהתנהלות הנתבעים, תוך התעלמות בוטה מצווי ההריסה שהוצאו למבנים וזלזול בדרישות החוק, נאלצה המדינה, להשקיע משאבי כסף רבים בהריסת המבנים על חשבון הקופה הציבורית", נכתב בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד מירית סביון, בשיתוף היחידה לתביעות ומיקור חוץ בפרקליטות, משטרת ישראל וצה"ל.

"התביעה הוגשה על מנת לשים קץ לזלזול של פורעי חוק ברשויות אכיפת החוק, ליצור הרתעה מפני הישנותן של הפרות חוק מסוג זה הפוגעות בשלטון החוק וכדי להשיב לקופת הציבור את סכומי הכסף האדירים שנאלצת המדינה להוציא לאכיפת צווים ופסקי דין", נמסר מהפרקליטות.

מנגד, פדרמן טען בתביעה שהגיש טען שהכוחות הגיעו באישון לילה, פרצו לביתו ופגעו בו, באשתו ובילדיו פיזית ונפשית, השחיתו את רכושם בצורה בלתי הפיכה ואף גנבו תכשיטים וכסף. לטענתו, כי בגין הפינוי נאלצו ילדיו לפנות לטיפול פסיכולוגי. הוא אף ציטט בתביעה את השופט משה דרורי, שמתח ביקורת על התנהלות כוחות הביטחון בפרשה. "קשה להבין מדיניות זו של המשטרה, אשר סותרת מושכלות ראשוניות של יחסים שבין הרשות לבין האזרחים, ואין היא מתיישבת עם החובה לנהוג בתום לב, כלפי כל אדם, ובמיוחד כלפי אותם ילדים, אשר החוק הישראלי והאמנות הבינלאומיות, מחייבות את המדינה ורשויותיה להגן עליהם", כתב.

פדרמן מסר היום בתגובה לתביעה, כי "בתי המשפט קבעו שבהריסת 'חוות פדרמן' הופרו זכויות אדם והשוטרים עברו עבירות חמורות. כעת מוסיפה הפרקליטות חטא על פשע, ובתגובה לתביעה שהגשתי נגדם הם מגישים תביעת סרק העומדת בניגוד לפסיקת בית המשפט. מוזר שאני נאלץ לשמוע על הגשת התביעה דרך העיתונות. מדובר בעוד צעד של יחסי ציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully