וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים עיצומי הרופאים: שביתה בקופות החולים

אריאל נוי

4.5.2011 / 6:00

אחרי שאתמול הושבתו כל בתי החולים בארץ, עיצומי הרופאים ממשיכים, והיום יושבתו מרפאות שונות של קופות החולים "כללית" ו"לאומית". הרופאים: "אנחנו לא עומדים להתקפל ולהישבר"

מרפאות קופת החולים "כללית" במחוזות דרום ושרון-שומרון ומרפאות קופת החולים "לאומית" בירושלים ישבתו היום (רביעי), לאחר שטרם הושגה התקדמות במשא ומתן בין הרופאים לבין משרד האוצר ומשרד הבריאות. בהודעת ההסתדרות הרפואית נמסר כי "על רקע העדר כל התקדמות ממשית במשא ומתן בין ההסתדרות הרפואית והמעסיקים, אנו נאלצים להכריז על המשך הצעדים הארגוניים. במידה ותושג פריצת דרך במשא ומתן או ייחתם הסכם בין הצדדים, יופסקו הצעדים".

אתמול הסתיים יום נוסף בשביתת הרופאים במחאה על תנאי העסקתם ושכרם, לאחר ההפסקה בה נקטו לרגל חג הפסח. במסגרת העיצומים, כל בתי החולים הממשלתיים הופעלו במתכונת שבת והתקיימו ניתוחים דחופים בלבד. ד"ר ישראל אייליג, סגן יו"ר ההסתדרות הרפואית ומרדים בכיר בבית חולים סורוקה, אמר לוואלה! חדשות כי "כואב לראות בית החולים סגור כרופא. המשא ומתן נותר ללא התקדמות. אנחנו מדברים ולא שומעים אנחנו".

במהלך השביתה אתמול, הגיעו כ-100 פניות לוועדות החריגים ומתכון אושרו 55 ניתוחים. אייליג הוסיף כי הרופאים מתכוונים להמשיך במאבקם. "אנחנו לא עומדים להתקפל ולהישבר. מצד שני, אנחנו עושים הכול כדי לא לפגוע במטופלים שלנו. כל מה שאנחנו עושים זה בשבילם", אמר אייליג.

לדברי אייליג, כיוון שמדובר במקצוע מציל חיים, הרופאים נמצאים בבעיה אל מול גחמות האוצר ומשרד הבריאות. אייליג הסביר כי "אם הם היו יודעים שחברת החשמל הייתה סוגרת את השלטר או הנמלים היו נסגרים, הם היו מתנהגים אחרת. אבל כשרופאים שובתים, אף אחד לא נפגע. למרות הכול רופאים מטפלים בכל אחד, גם אם זה באיחור".

עוד מוסיף אייליג כי לשביתה היו תוצאות אחרות, אם הייתה מתקיימת בחורף, כשתפוסת בתי החולים הייתה מעל 100%. "תתאר לך שהיינו מכריזים על שביתה בחורף? היינו מקבלים מיד את הבקשות שלנו מהאוצר. הרבה אנשים אומרים לנו שטעינו והיינו צריכים לעשות את השביתה בחורף ואז היה נגרם נזק כבד יותר והיינו מקבלים את הדרישות שלנו. אבל אנחנו אחראים ודואגים למטופלים", אמר.

על דבריו של ממונה על השכר אילן לוין בו כינה את הרופאים "רוצחים" אמר אייליג כי "זוהי התבטאות אומללה ובזויה. שילך יגיד את זה לפואד. 'פואד, רוצחים טיפלו בך'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully