וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: שביתת הרופאים תחודש בכל בתי החולים

אריאל נוי

3.5.2011 / 5:07

על רקע חוסר התקדמות במשא ומתן, שביתת הרופאים שהופסקה עקב החג תכנס הבוקר שוב לתוקפה. בתי החולים ייפעלו במתכונת שבת, וקופות החולים "לאומית" ו"כללית" יישבתו מחר בחלק מהערים

בעקבות המבוי הסתום במשא ומתן בין נציגי ההסתדרות הרפואית לנציגי האוצר, הבוקר (שלישי) הרופאים חוזרים לשבות במחאה על תנאי העסקתם ושכרם, לאחר ההפסקה בה נקטו לרגל חג הפסח.

במסגרת העיצומים, כל בתי החולים הממשלתיים יופעלו במתכונת שבת ויתקיימו ניתוחים דחופים בלבד. כמו כן, מחר יישבתו מרפאות קופות החולים "כללית" במחוזות דרום ושרון-שומרון. כמו כן, מחר מרפאות קופת החולים "לאומית" בירושלים.

לאחר פגישה שנערכה אמש ובתום ישיבת מזכירות סוערת, הודיעה הנהלת ההסתדרות הרפואית כי "על רקע העדר כל התקדמות ממשית במשא ומתן בין ההסתדרות הרפואית והמעסיקים, אנו נאלצים להכריז על המשך הצעדים הארגוניים. במידה ותושג פריצת דרך במשא ומתן או ייחתם הסכם בין הצדדים, יפסקו הצעדים".

"מאבק לגיטימי מבחינה מוסרית ומשפטית"

הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, שיגר אמש מכתב ליו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, בו הוא מתנצל על אמירתו בגלי צה"ל, בה השווה את הרופאים לרוצחים – אמירה שהביאה את הרופאים להגיש תלונה לנציבות שירות המדינה נגד לוין בגין "הסתה פרועה".

במכתב ששלח הביע לוין צער על כך שדבריו יצאו מהקשרם, וציין כי "השימוש במילה רצח אינו משקף את עמדתי, ואת כוונת דבריי". יחד עם זאת, לוין כתב כי הוא "קורא לרופאים להפסיק להסיט את הדיון מהעיקר ולשוב לשולחן המשא ומתן על מנת למצוא פיתרון לבעיות האמיתיות של מערכת הבריאות".

מהסתדרות הרפואית נמסר בתגובה כי הם מברכים על ההתנצלות, אולם צוין כי "חבל שאף במכתב ההתנצלות לוין ממשיך לערער על הלגיטימיות של מאבק הרופאים, חרף העובדה שמדובר בסכסוך לגיטימי, משפטית ומוסרית. לאור ההתנצלות אנו נפעל לידע את הנציבות בקבלת ההתנצלות".

בשבוע שעבר דווח כי משרד האוצר שיפר את הצעתו לנציגי ההסתדרות הרפואית באחוז אחד לתוספת של 20% לשכרם בפריסה של שמונה שנים. לפי הדיווח, חלק מהסכום יוקצה לתוספת שתינתן לכלל הרופאים, ומרבית הסכום יועבר לרופאים העובדים באזורי הפריפריה ובמקצועות הסובלים ממצוקת כוח אדם. עם זאת, בהסתדרות הרפואית דורשים תוספת של 50% לשכרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully