וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת בן יוסף לבנת התייחדה עם זכרו בקבר יוסף

תחת אבטחה כבדה ובאישור צה"ל, נכנסה משפחתו של בן יוסף לבנת למתחם קבר יוסף בו נהרג לפני כשבוע, כדי לערוך טקס לזכרו. בנוסף נכנסו למתחם חסידים שנכחו בתקרית הירי על מנת להתפלל

משפחתו של בן יוסף לבנת שנהרג בתקרית הירי בקבר יוסף בשבוע שעבר נכנסה הלילה (שלישי) למתחם הקבר על מנת להתייחד עם זיכרו ולציון תום ה"שבעה". הגעתם הייתה מתואמת ומאושרת עם צה"ל, ואת המשפחה ליווה גם גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון.

בני משפחת לבנת, בהם אלמנתו שירה, הוריו נועם ורבקה וכן חמשת אחיו ואחיותיו הגיעו למקום לאחר שקמו מ"השבעה", ולבקשתם שהו בקבר לבדם.

לאחר תפילה קצרה שקיימו במקום, יצאו בני המשפחה תחת אבטחה כבדה, ואחריהם נכנסו למתחם הקבר גם מאות חסידי ברסלב שאובטחו על ידי צה"ל, בהם גם מתפללים שנכחו בתקרית הירי בשבוע שעבר. החסידים הגיעו להתפלל במסגרת העלייה המסורתית לקבר במהלך ספירת העומר. בין המתפללים היו גם בני משפחת פוגל שחמישה מהם נרצחו בפיגוע באיתמר - אביו של אודי פוגל, חיים, וכן שלושת הנכדים. כ-20 מתפללים סירבו לעזוב והתבצרו במקום לאחר התפילה, ונעצרו לבסוף על ידי כוחות צה"ל.

"נרצח על לא עוול בכפו"

בני המשפחה והמתפללים במקום נדהמו לדבריהם לגלות סימני פיח רבים על מצבת קבר יוסף, זאת בעקבות הצתת צמיגים בימים שלאחר מותו של לבנת. המשפחה הוסיפה כי במקום נראו גם סימני ונדליזם.

"העובדה שהרוצחים הם שוטרי המשטרה הפלסטינית, שקיבלו את נשקם ממדינת ישראל, מחייבת את הממשלה לעשות חשבון נפש ולהבין מי הפרטנרים שלה ולמי היא שוקלת לתת מדינה", אמר ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, חבר קרוב של בני משפחת לבנת שליווה אותם למתחם הקבר.

"התשובה הראויה היחידה שהממשלה צריכה לתת לרצח היא מימוש הריבונות והשליטה בקבר יוסף, שאמור להיות בידיים ישראליות אפילו לפי הסכמי אוסלו הארורים", הוסיף מסיקה.
"לא ייתכן שצה"ל – כפי שכולם יודעים - שולט בפועל בשכם מאז מבצע 'חומת מגן', ולמרות זאת המחבלים במדים, 'שוטרים פלסטינים', ימשיכו לשלוט בקבר. אילו צה"ל היה שולט במקום ולא היו מוצבים במקומם באישור שערורייתי מחבלי המשטרה הפלסטינית, הפיגוע הברברי היה נמנע", אמר עוד מסיקה.

בן יוסף לבנת, אחיינה של השרה לימור לבנת, נהרג מירי שוטרים פלסטינים ביום ראשון שעבר, ככל הנראה לאחר עימות שפרץ בין החסידים לשוטרים פלסטינים לאחר שחדרו למתחם קבר יוסף כדי להתפלל. הוא היה בן 24 במותו, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים.

השרה לימור לבנת ספדה לאחיינה בלווייתו אמרה כי "נרצח על ידי מחבל במסווה של שוטר פלסטיני על לא עוול בכפו, רק משום שהוא קם להתפלל. הוא היה אדם חף מכל עוון, שרק עשה טוב ורק ביקש להתפלל". לבנת הוסיפה כי "אחייני נקרא על שמו של הרוג מלכות, שמסר את נפשו על ארץ ישראל וגם הוא נרצח בשם מסירותו לארץ ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully