וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בקנדה: הרפר ינסה להשיג סוף-סוף יציבות

אחרי שעמד בראש שתי ממשלות מיעוט במדינה, יבקש היום רה"מ המכהן וידיד ישראל רוב מוחלט בבית הנבחרים - כזה שיקנה לו יציבות ממשית. הדמוקרטים-החדשים והליברלים ינסו לעמוד מנגד

מערכת פוליטית בלתי-יציבה, שתבקש את קהל הבוחרים, ככל הנראה רק כדי להגיע לקיפאון קואליציוני נוסף: אמנם נשמע מוכר, אך מדובר דווקא בקנדה, שאזרחיה ילכו היום לקלפיות על מנת להצביע בבחירות הפדרליות במדינה. על פי הסקרים, ראש הממשלה המכהן וידיד ישראל, סטיב הרפר, צפוי להוביל את המפלגה השמרנית לניצחון נוסף, אך לא בטוח שיהיה זה ניצחון שאכן יאפשר לו להנהיג את המדיניות שהוא מבקש להנהיג.

הסקרים האחרונים שפורסמו במדינת הענק הצפון אמריקאית מראים כי המפלגה השמרנית צפויה לזכות ביותר מושבים מסך 308 האפשריים בבית הנבחרים התחתון, אך לא ברור אם תזכה ברוב מוחלט: במידה ולא תצליח, תיאלץ להקים ממשלת מיעוט, ולהסתמך על מפלגות האופוזיציה כשתבקש להשלים מהלכי חקיקה מכריעים. לא מדובר בחידוש – מאז תפסה את מושכות השלטון ב-2006, ניהלה כבר מפלגתו של הרפר שתי ממשלות מיעוט.

הרפר עצמו ניהל בחודשים האחרונים קמפיין אגרסיבי במיוחד, שהתמקד בעיקר בהכפשת יריביו. לדבריו, אם יפסיד בבחירות, ומפלגות המרכז-שמאל יעלו לשלטון, הם ייצרו קואליציה "מסוכנת" שתוכל להרוס את הכלכלה הקנדית, לא פחות. במוקד התקפותיו עמדה המפלגה הדמוקרטית החדשה, שבסקרים נושפת בעורפה של המפלגה השמרנית. הדמוקרטים החדשים מבטיחים להעלות את מס החברות, להעלות את תקציב הרווחה וכן לשנות את שיטת המיסוי בתחום האנרגיה הירוקה. "ממשלה בראשות הדמוקרטים החדשים מבטיחה רבות, אבל בפועל – היא תחסל עבודות, תפגע במשפחות הקנדיות, ובסופו של דבר – תביא לבחירות נוספות", מבטיח הרפר. מלבד הדמוקרטים החדשים, ניצבים גם הליברלים, שמאיימים להשיג כחמישית ואולי אף יותר מקולות הבוחרים.

רה"מ המכהן: תומך נלהב של ישראל

כלכלתה של קנדה היא מהחזקות והיציבות בשנים האחרונות במדינות המתועשות. עם זאת, לצד יציבות הכלכלה, גדל בשנים האחרונות הגירעון בתקציב המדינה בעשרות אחוזים, בעיקר בשל מאמץ מפלגת השלטון להילחם במיתון העולמי. כל שלושת המפלגות הגדולות הבטיחו כי יתמקדו במהלך כהונתם בצמצום הגרעון המדובר. אם בנושא זה נדמה שהרפר יוכל להשיג את תמיכת אויביו הפוליטיים, צפוי לו מאבק עיקש בהרבה בכל הנוגע למדיניות האנרגיה, כך מבטיחים המומחים הפוליטיים במדינה.

כאמור, הרפר נודע כאחד מהתומכים הנלהבים ביותר של ישראל בקרב מנהיגי העולם. בנובמבר האחרון אמר הרפר כי "כשישראל, המדינה היחידה בעולם שקיומה נמצא בסכנה, מגונה באופן מתמיד, אני סבור שזו חובתנו המוסרית לנקוט עמדה". במסגרת ביקורו באוטווה בשנה שעברה, אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי "הקשרים בין ישראל לקנדה חזקים מאי פעם", והודה להרפר על מאמציו של האחרון להילחם ב"ניסיונות לעשות דה-לגיטימציה לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully