וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תשיב לבג"ץ: ביתו של אלירז פרץ לא ייהרס

בתשובתה לעתירות שהגישו ארגוני שמאל, תודיע המדינה כי ביתו בהתנחלות עלי של רס"ן אלירז פרץ, שנהרג ברצועת עזה, "יולבן" ולא ייהרס. גם ביתו של רס"ן רועי קליין שנהרג בלבנון, יישמר

משרד הביטחון צפוי להגיש היום (ראשון) את תשובתו למספר עתירות שהוגשו לבג"ץ נגד בנייה במספר מאחזים ביהודה ושומרון. בין היתר, תודיע המדינה כי הוחלט סופית שלא להרוס את ביתו בהתנחלות עלי של רס"ן אלירז פרץ, שנהרג ברצועת עזה בשנה שעברה.

בתשובתה צפויה המדינה להודיע לבג"ץ כי בתום סדרה של דיונים שערך שר הביטחון אהוד ברק ועוזרו לענייני ההתיישבות, איתן ברושי הוחלט כי בית משפחת פרץ "יולבן" - יוכשר לבנייה בהגדרתו - זאת למרות שהוא יושב על קרקע פלסטינית. במקביל, תפעל המדינה תפעל להסדרת מרבית בתי השכונה שיושבים על אדמות מדינה. לעומת זאת, בית אחר שנמצא בגבעת היובל הצמוד לביתו של פרץ, ייהרס.

הבג"ץ שהוגש על ידי תנועת "שלום עכשיו" דרש את פינויים של 12 בתים בגבעת היובל כאשר נטען כי הם יושבים על קרקע פלסטינית פרטית. בדיקת תצלומי אוויר ישנים הראתה כי ישנם שני בתים אשר יושבים בוודאות בתוך מטע זיתים, אשר זהות מעבדו איננה ידועה. אחד מהם שייך למשפחתו של פרץ. בשכונה מתגוררים גם בני משפחתו של רס"ן רועי קליין שנהרג במלחמת לבנון השנייה, וביתם שיושב על קרקע של המדינה, צפוי לעבור אף הוא הליך הסדרה.

ומהצד השני: פינוי מאחזים

שר הביטחון החליט גם לפעול להסדרה מלאה של יישובים אשר נבנו על קרקעות מדינה, אולם עד כה נחשבו לבלתי חוקיים בשל אי-קידום הליכי הסדרתם. שני יישובים שכאלה, ברוכין ושבות רחל, הכוללים כל אחד כ-100 משפחות, צפויים לקבל בתוך כשנתיים הסדרה מלאה מצד משרד הביטחון. המדינה תודיע כי בשני היישובים הללו תישקל הסדרה מלאה כחוק, אולם עד שההתנחלויות יאושרו לא יבנו מבנים חדשים ומבנים קיימים לא יאוכלסו.

עם זאת, בתגובה לעתירות נוספות, צפויה המדינה להודיע כי הוחלט לפנות מספר מבנים נוספים, בין היתר בבית אל (ג'אבל ארטיס), אשר יושבים בוודאות על קרקע פלסטינית. כמו כן, צפויה המדינה להודיע כי בכוונתה לפנות ב"לוחות זמנים קצרים ובנחישות גדולה" מאחזים היושבים על קרקע פלסטינית פרטית עד לסוף השנה. בין המאחזים הללו ניתן למנות את גבעת אסף, גבעת הראה ומצפה יצהר.

בגבעת היובל עדיין לא קיבלו הודעה רשמית על תשובת המדינה הצפויה, אולם בירכו על ההחלטה שלא להרוס את בית משפחת פרץ ולהסדיר את השכונה. "למרות הדברים, איננו מאמינים שיהרסו כאן בית מהסיבה הפשוטה שלמרות הזמן הרב שעבר, עד היום אין שום פלסטיני שטוען שמדובר בקרקע שלו", אמר קובי אלירז, תושב השכונה. "עיבוד המטע שנמצא בתצלומי האוויר יכולים להיות שייכים לאברהם אבינו גם והעובדה שאיש לא דורש את הקרקע מעידה שהיא אינה שייכת לפלסטיני. עולה על הדעת שיבוא אדם עם הוכחות שייטען שהשטח של מגדלי עזריאלי שייכים לו, ויחליטו להרוס את המגדלים? הבית של משפחת פרץ שווה ברמתו הסגולית הרבה יותר משלושת המגדלים בת"א, ואם יבוא אדם ויוכיח שמדובר בשטח שלו, המדינה יכולה לפצות אותו", הוסיף.

ב"שלום עכשיו" לעומת זאת, הביעו אכזבה. "למרות ששלום עכשיו הודיע כי היא לא דורשת את הרס בית משפחות פרץ וקליין", אמרו בתנועה, "הממשלה מנצלת את המצב על מנת להכשיר עשרות יחידות דיור בלתי חוקיות בלב השטחים. הכשרת מאחז יכולה להתבצע רק על ידי החלטת ממשלה על הקמת התנחלות חדשה ויש לקוות כי נתניהו לא יבצע מהלך כה קטלני מבחינה מדינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully