וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: נלמד ונפעל בדרך חייו של רס"ן אלירז פרץ

רמי שני

16.2.2011 / 17:01

הרמטכ"ל החדש דיבר בטקס סיום קורס קצינים ושיבח את "מורשת המנהיגות" של רס"ן פרץ שנפל ברצועת עזה. עוד אמר כי "ישראל חייבת לקיים כוח צבאי חזק, דרוך ומוכן לכל משימה"

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, נשא אחר הצהרים (רביעי) דברים בטקס סיום קורס קצינים אחוד של זרוע היבשה שנערך בבה"ד 1. גנץ אמר כי "היום אני ניצב לפניכם לראשונה כרמטכ"ל ה-20 של ישראל ואני גאה לקבל אתכם לשורת הפיקוד של צה"ל". רא"ל גנץ ציין שמחר תתקיים האזכרה של רס"ן אלירז פרץ שנפל ברצועת עזה ושל אחיו אוריאל שנפל בלבנון ואמר כי "כמו מפקדים רבים אחרים, גם הם בחייהם ובמותם הותירו לנו את מורשת המנהיגות, המקצועיות והדוגמה האישית. מהם נלמד ובדרך חייהם ופועלם נמשיך".

שר הביטחון אהוד ברק לא הגיע לטקס, בשל תנאי מזג האוויר שלא אפשרו טיסות של חיל האוויר. ברק ביקש מגנץ להביע בפני הצוערים והנוכחים את התנצלותו. בנאומו אמר גנץ לקצינים החדשים כי "גם אני ניצב כמוכם בדרך חדשה של מסע פיקודי מרתק ושונה בתכלית מזה שהכרתי עד עתה".

גנץ התייחס למצב הביטחוני בו נמצאת ישראל בימים אלו ואמר כי "לפנינו אתגרים ביטחוניים ומבצעיים משמעותיים. פעילות הטרור וסכנות המלחמה האפשריות המחייבות את מדינת ישראל, החותרת והמקווה לשלום, לקיים כוח צבאי חזק, דרוך ומוכן לכל משימה".

את הקורס סיימו בהצלחה כ-377 צוערים, מתוכם 4.8% בנות ו-22% דתיים. כמו כן, מבין המסיימים 7.1% מתגוררים בקיבוץ, 11.4% מתגוררים במושב או בכפר, 19.9% מתגוררים ביישוב קהילתי ו-61.5% מתגוררים בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully