וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוקל: בית חלופי למשפחת פרץ

פנחס וולף

13.1.2011 / 18:17

משרד ראש הממשלה ומשרד הביטחון מנסים למצוא פתרון על מנת למנוע את פינוי משפחות קליין ופרץ מבתיהן בעלי. אפשרות אחת היא לבקש מביהמ"ש להשאיר המשפחות ולהגדיר שטח אחר כשטח פלסטיני

בזירה הפוליטית נעשים ניסיונות למצוא פתרונות משפטיים כדי למנוע את פינוין של משפחות קליין ופרץ מביתן בשכונת היובל שבעלי. במשרד ראש הממשלה ובמשרד הביטחון שוקדים ביממה האחרונה על פתרונות אפשריים שהמדינה תוכל להציג למשפחות ולבית המשפט.

בינתיים, נחשפו שתי אפשרויות שמעלים הגורמים השונים במשרד ראש הממשלה. אחת מהן מציעה לבנות, מכספי המדינה, בית חדש לאלמנתו של אלירז פרץ, סמוך לבית בו מתגוררת המשפחה, רק על אדמות מדינה, ולבקש מבית המשפט שיתיר למשפחה להישאר בבית עד לתום הבנייה. בית משפחתו של רס"ן רועי קליין, שנבנה על אדמות מדינה ללא אישור, יוכשר בדיעבד.

אפשרות נוספת מציעה לבקש מבית המשפט להשאיר את המשפחות במקומן, כאשר שטח של אדמות מדינה, בגודל דומה לשני הבתים, יוגדר כשטח פלסטיני. עם זאת, מדובר בשתי אפשרויות מתוך אפשרויות רבות נוספות שעולות כדי למצוא פתרון.

בתוך כך, הפרקליטות הגישה הערב לבג"ץ בקשה לדחות את מתן תגובת המדינה לעתירה להרוס את הבתים בעלי של משפחותיהם של אלירז פרץ ורועי קליין. בבקשה שהוגשה באמצעות עורכת הדין הילה גורנה מפרקליטות המדינה נכתב כי "משרד הביטחון והמנהל האזרחי בעיצומו של הליך בחינת האפשרויות וקבלת החלטות בנוגע למבנה ובין השאר העניין אמור להיות מובא בפני היועץ המשפטי לממשלה. לכן מבקשים לדחות בחודש את מתן התשובה".

אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מתנגד להריסת ביתו של פרץ, שנהרג לפני כתשעה חודשים בגבול הרצועה. לדבריו, "לא אתן להרוס את בתיהם של שלומית פרץ ושרה קליין, אלמנותיהם של רס"ן אלירז פרץ ורס"ן רועי קליין". הוא הוסיף כי "יש שכל ישר ולא אתן להרוס את הבתים של הגיבורים הללו שהקריבו את חייהם למען ביטחון ישראל". נתניהו הבטיח שינסה למצוא פתרון משפטי לסוגיה ובשיחה אמש עם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, השניים סיכמו על דחיית מתן התשובה לבג"ץ בעתירה של תנועת "שלום עכשיו" בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully