וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ההרג בסוריה: עוד 138 איש פרשו ממפלגת השלטון

אחרי ששישה מפגינים נהרגו היום מירי צלפים בדרעא, דווח כי 138 חברים במפלגת הבעת' הסורית פרשו במחאה. מוקדם יותר דווח כי כ-300 חיילים סורים ערקו מכוחות הצבא והצטרפו למפגינים

לצד הדיווחים על חיילים שערקו מצבא סוריה והצטרפו לשורות המפגינים נגד המשטר, גם במפלגת השלטון הסורית יש גורמים שמסרבים להבליג על האלימות הננקטת נגד המפגינים במדינה: 138 חברים ממפלגת הבעת' הודיעו הערב (שבת) על התפטרותם, במחאה על הרג אזרחים. כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. 138 הפורשים מצטרפים ל200 חברי מפלגה שהודיעו כבר לפני מספר ימים על התפטרותם.

מוקדם יותר מסרו תושבים בעיר דרעא לרשת "אל ג'זירה" כי כ-300 חיילים ערקו מכוחות הצבא הסורי והצטרפו למפגינים. לדברי אחד התושבים, החיילים ירו לעבר כוחות הצבא בעיר בניסיון להגן על האזרחים, אך התחמושת שלהם אוזלת במהירות.

במהלך היום נהרגו שישה בני אדם נוספים אש צלפים בעיר דרעא. החשמל והמים בעיר נותרו מנותקים גם היום. תושב העיר סיפר לרשת "אל ג'זירה" כי 20 טנקים, כוחות רגליים חמושים ואף מסוקים ממשיכים להוביל חיילים אל העיר משעות הבוקר "יש לנו כעת בערך 60 גופות שאנו שומרים במשאיות מקוררות מהקרבות ביום שישי. הצבא מחפש אחריהן כדי להפציצם ולהעלים את הראיות לפשעים שביצע", אמר. תושב אחר סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "העיר כולה הפכה לשטח צבאי והמצב כאן ממש טרגי, אבל המורל שלנו עדיין לא נפגע".

מתוך סרטון חובבים: מפגין זורק אבן על טנק של צבא סוריה בעיר דרעא, 25 באפריל 2011. רויטרס
מפגין מיידה אבן על טנק בדרעא/רויטרס

טנקים הפציצו את חלקה הצפוני של דרעא, סביב מסגד אל-עומרי, הוסיפו התושבים. את ההתקפה על דרעא מובילה הדיוויזיה הרביעית, בפיקודו של אחיו של הנשיא, מאהר אל אסד. "הטנקים והחיילים יורים על בתים. האש המאסיבית ביותר היא במסגד", אמר עד הראייה, כשברקע נשמעים קולות ירי. "הכדורים עוברים לי מעל הראש בזמן שאנחנו מדברים, זה כל כך קרוב".

התושבים סיפרו עוד, כי כוחות הביטחון פשטו על ביתו של שייח אחמד אל סייאסנה, אימאם המסגד, שהפך לדמות בולטת במחאה נגד המשטר. לדבריהם, מנגנוני הביטחון הוציאו להורג את בנו אוסמה לאחר שסירב למסור להם היכן מסתתר אביו. הוא הוסיף כי הגישה לבתי החולים בדרעא הייתה בלתי אפשרית, בגלל נוכחותם של צלפים ואש טנקים והחשש מפני מעצר של המשטרה החשאית.

המפגינים הבהירו כי על אף הדיכוי האלים הם לא יפסיקו להלחם על זכויותיהם, וסיפרו על הפגנות שמתוכננות להתקיים מחר בדרעא וביום שני גם בבירה דמשק. לפי ארגוני זכויות אדם במדינה, לפחות 582 בני אדם נהרגו מאז החלו בחודש שעבר ההפגנות נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully