וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה חתם על צו נשיאותי: סנקציות על קרובי אסד

בתום יום דמים נוסף בסוריה, חתם נשיא ארה"ב על סנקציות כלכליות שיוחלו על קרוביו של אסד ועל מנגנון המודיעין שלו. באיחוד האירופי החליטו: אמברגו נשק על משטרו של הנשיא הסורי

המערב מתחיל להגיב לטבח המתחולל בסוריה: נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, חתם אמש (שישי) על צו נשיאותי, הכולל סנקציות חדשות נגד מנגנון המודיעין הסורי ושני קרובי משפחה של נשיא המדינה, בשאר אסד. כך דיווחו בכירים בממשל האמריקאי לסוכנות הידיעות רויטרס. ההחלטה על הטלת הסנקציות התרחשה בתום יום הפגנות עקוב מדם בסוריה, בו נהרגו עשרות בני אדם, ולפי דיווחים מסוימים אף יותר.

חבילת הסנקציות כוללת הקפאת נכסים של מקורבי אסד, וכן הגבלה על קשרים עסקיים בין חברות אמריקאיות אליהם. עם זאת, החבילה לא כוללת הגבלות כלשהן על אסד עצמו. הגורם המדיני ציין לעומת זאת כי במידה וימשיך בדיכוי האלים של הפגנות האופוזיציה בארצו, ייתכן ויורחבו הסנקציות, כך שיכללו גם את אסד עצמו.

גם באיחוד האירופי הצטרפו למאמץ האמריקאי להפעיל לחץ על אסד. הלילה הוחלט בארגון להטיל אמברקו נשק על סוריה, בשל הדיכוי האלים של המשטר במדינה את הפגנות האופוזיציה בה. כך מסרו גורמים דיפלומטיים באיחוד לסוכנות הידיעות האיטלקית. על פי הגורמים, האיחוד החליט עוד להכין אמצעים נוספים שיגרמו לנשיא סוריה, בשאר אסד, לחדול ממעשי הטבח בעמו.

מוקדם יותר גינתה המועצה לזכויות אדם של האו"ם את האלימות המתמשכת בסוריה, ואת השימוש בכוח נגד מפגינים. כמו כן, החליטה המועצה על שליחת ועדת חקירה לסוריה, לצורך בדיקת הדיווחים על הרג האזרחים. דיון החירום כונס לבקשת ארצות הברית, ולקחו בו חלק 47 מדינות, 26 מתוכן הצביעו בעד הגינוי. שגרירי ירדן, קטאר ובחריין נעדרו מההצבעה.

"יותר מ-100 גופות בצדי הדרך"

אתמול, כאמור, נרשם יום דמים נוסף בסוריה. צבא סוריה הודיע כי ארבעה מחייליו נהרגו במהלך עימותים בעיר דרעא, כך לפי דיווחי רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה. סוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה במקביל, כי "חוליית טרור חמושה פשטה על מוצב צבאי בדרעא, הרגה ארבעה חיילים וחטפה שניים מהם". רשת "אל ערביה" דיווחה כי בעימותים בעיר נהרגו 22 מפגינים. כמו כן, עד ראייה דיווח מדרעא לאל-ג'זירה כי "יותר מ-100 גופות נמצאות בצדי הדרך". לדבריו, בנוסף להרוגים הרבים, עשרות בני אדם עדיין נעדרים. לפי דיווח של ארגון זכויות אדם, 24 בני אדם נהרגו בהפגנות היום, בהם שני ילדים.

ההפגנות התרחבו אתמול גם לבירה דמשק, שם דיווחו עדי ראייה כי כוחות רבים, בהם אנשי המשטר ההחשאית, התפזרו ברחבי העיר. פעיל זכויות אדם בשכונת קנוואת דיווח לרשת אל-ערביה כי כוחות הביטחון ריססו גז מדמיע על המפגינים. כמו כן, קווי התקשורת והחשמל נותקו מאזורים רבים בעיר. עדי ראייה הוסיפו כי כוחות צבאיים חמושים כיתרו את הרחובות הסובבים את הבירה, ומנעו את המעבר לפרבריה הסמוכים שם המשיכו ההפגנות. על פי הדיווחים, המוני המפגינים בסאקבה, פרבר של דמשק, קראו במהלך ההפגנה: "הפילו את המשטר", ובפרבר דומא גם נרשמה נוכחות ערה של כוחות ביטחון.

הפגנות נמשכו גם בערים לטקיה, חומס, קמישלי ובניאס. עדי ראייה דיווחו כי בלטקיה נפתחה אש נגד המפגינים ולפחות חמישה בני אדם נפצעו. מוקדם יותר הפילו מפגינים בדיר א-זור שבמזרח המדינה פסל של הנשיא אסד.

(עדכון ראשון: 21:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully