וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מאות חיילים סורים ערקו, 6 נהרגו בדרעא

תושבים בדרעא סיפרו לאל ג'זירה כי כ-300 חיילים ערקו לשורות המפגינים וירו לעבר הצבא בניסיון להגן על האזרחים, עד שאזלה התחמושת שלהם. שישה בני אדם נהרגו בעיר מאש צלפים

תושבים בעיר דרעא שבסוריה סיפרו היום (שבת) לרשת "אל ג'זירה" כי כ-300 חיילים ערקו מכוחות הצבא והצטרפו למפגינים. לדברי אחד התושבים, החיילים ירו לעבר כוחות הצבא בעיר בניסיון להגן על האזרחים, אך התחמושת שלהם אוזלת במהירות.

תושב אחר בדרעא סיפר כי 20 טנקים, כוחות רגליים חמושים ואף מסוקים מובילים חיילים אל העיר משעות הבוקר. "יש לנו כעת בערך 60 גופות שאנו שומרים במשאיות מקוררות. הצבא מחפש אחריהן כדי להפציצם ולהעלים את הראיות לפשעים שביצע", אמר. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי בעיר נהרגו היום שישה בני אדם מאש צלפים.

טנקים הפציצו את חלקה הצפוני של דרעא, סביב מסגד אל-עומרי, הוסיפו התושבים. את ההתקפה על דרעא מובילה הדיוויזיה הרביעית, בפיקודו של אחיו של הנשיא, מאהר אל אסד. "הטנקים והחיילים יורים על בתים. האש המאסיבית ביותר היא במסגד", אמר עד הראייה, כשברקע נשמעים קולות ירי. "הכדורים עוברים לי מעל הראש בזמן שאנחנו מדברים, זה כל כך קרוב".

התושבים סיפרו עוד, כי כוחות הביטחון פשטו על ביתו של שייח אחמד אל סייאסנה, אימאם המסגד, שהפך לדמות בולטת במחאה נגד המשטר. לדבריהם, מנגנוני הביטחון הוציאו להורג את בנו אוסמה לאחר שסירב למסור להם היכן מסתתר אביו. הוא הוסיף כי הגישה לבתי החולים בדרעא הייתה בלתי אפשרית, בגלל נוכחותם של צלפים ואש טנקים והחשש מפני מעצר של המשטרה החשאית.

"יותר מ-100 גופות נמצאות בצדי הדרך"

ימי שישי הפכו בסוריה לימי מחאה חריפים במיוחד, כשעשרות אלפי מתפללים זורמים אל הרחובות מהמסגדים ומנצלים את ההתקהלות כדי להפגין. תושבים בדומא, פרבר של הבירה דמשק, דיווחו כי המשטר נקט אתמול אמצעים קיצוניים במיוחד בכדי למנוע התקהלות והפגנות לאחר תפילות יום שישי במסגדים. לדברי אחד התושבים, ליוו אנשי מנגנוני הביטחון את המתפללים חזרה לביתם בזוגות, תחת שמירה. "הם נתנו רק לשני מתפללים לצאת מהמסגד בכל פעם, ואיימו עליהם ללכת הביתה", אמר.

סוכנות הידיעות הרשמית במדינה דיווחה אתמול כי "חוליית טרור חמושה פשטה על מוצב צבאי בדרעא, הרגה ארבעה חיילים וחטפה שניים מהם". רשת "אל ערביה" דיווחה כי בעימותים בעיר נהרגו 22 מפגינים. כמו כן, עד ראייה בשם אבו עומאר עבדאללה דיווח מדרעא לאל-ג'זירה כי "יותר מ-100 גופות נמצאות בצדי הדרך". לדבריו, בנוסף להרוגים הרבים, עשרות בני אדם עדיין נעדרים.

במקביל התרחבו ביום שישי האחרון ההפגנות לבירה דמשק, שם דיווחו עדי ראייה כי כוחות רבים, ביניהם משטרה חשאית, התפזרו ברחבי העיר. פעיל זכויות אדם בשכונת קנוואת דיווח לרשת אל-ערביה כי כוחות הביטחון ריססו גז מדמיע על המפגינים. כמו כן, קווי התקשורת והחשמל נותקו מאזורים רבים בעיר.

(עדכיון ראשון: 14:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully