וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החתונה המלכותית: וויליאם וקייט נישאו בלונדון

מול 1,900 מוזמנים בכנסיית ווסטמינסטר ומיליארדים בעולם, הוכרזו הנסיך וויליאם וקייט מידלטון "בעל ואשה". אח"כ באה נשיקה - מאכזבת למדי - מול ההמונים על המרפסת. ומי לא בא? הגשם

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד)

חתונה מלכותית ראשונה בבריטניה אחרי 30 שנה: בכנסיית ווסטמינסטר בלונדון, נישאו בצהריים (שישי) הנסיך וויליאם, נכדה של המלכה אליזבת והשני בתור לרשת את הכתר, ובחירת לבו, קייט מידלטון, אחרי חודשים של ציפייה. וויליאם ענד את הטבעת לאצבעה של קייט, השניים אמרו כל אחד בתורו "I do". בשעה 13:15 לערך (לאחר שאיש לא הביע את התנגדותו) - הכריז הארכיבישוף מקנטרברי על בני הזוג "בעל ואשה", וקייט מידלטון הפכה רשמית לנסיכה, שתיקרא מעתה "הדוכסית מקיימברידג'".

הנשיקה המלכותית של הנסיך וויליאם וקייט על המרפסת באמרון באקינגהם, אחרי חתונתם. רויטרס
לא יותר משתי שניות, בפה סגור. הנשיקה על המרפסת/רויטרס

לאחר סדרה של מזמורים, תם הטקס ב-14:00, ובעקבותיו יצאו בני הזוג למסע של תשע כרכרות מהכנסייה אל ארמון באקינגהם, לקול צהלותיהם של רבבות מעריצי בית המלוכה שנאספו לאורך המסלול. כעבור שעה הופיעו השניים על המרפסת בפני קהל ההמונים, לנשיקה המסורתית. במשך דקות ארוכות עמדו ונופפו לקהל, ולבסוף התנשקו - נשיקה חפוזה וחסרת רגש, לאכזבת הקהל. דקה לאחר מכן באה נשיקה נוספת, מעט יותר ארוכה (לא יותר משתי שניות), אך גם היא נעדרת תשוקה.

הנסיך וויליאם וקייט מידלטון בחתונתם. WPA Pool, GettyImages
רגע האמת: אבי הכלה, הכלה והחתן/GettyImages, WPA Pool

כבר בשעות הבוקר תפסו 1,900 המוזמנים את מקומם בכנסייה, ובשעה האחרונה הגיעו בזה אחר זה החתן, שהגיע יחד עם אחיו ושושבינו, הנסיך הארי, בני משפחת המלוכה, ולבסוף יורש העצר, הנסיך צ'ארלס, ואחריו המלכה אליזבת. אחרונה הגיעה הכלה - בשמלת סאטן ותחרה בצבע שנהב שעיצבה שרה ברטון לבית אלכסנדר מקווין, כשאת ההינומה נושאת עבורה אחותה פיפה - והטקס החל.

לאחר ההגעה לארמון באקינגהם, תיערך בו קבלת פנים בארמון ל-650 מוזמנים של בני משפחת המלוכה, ובסיומה יעזוב הדור הבוגר את הארמון (גם המלכה אליזבת תיסע ל"סוף שבוע פרטי" עם בעלה פיליפ), ובני הזוג יחגגו ב"אפטר פארטי" של ריקודים עם 300 מחבריהם הקרובים, שתימשך אל תוך הלילה.

קייט מידלטון ואחותה פיפה נכנסות לכנסייה. Pascal Le Segretain, GettyImages
קייט יוצאת מהלימוזינה/GettyImages, Pascal Le Segretain

כולם עם מטריות - אך הגשם לא בא

כבר שעות לפני תחילת הטקס, גדשו מיליוני בני אדם, רבים מהם תיירים, את המוקדים העיקריים ברחובות העיר - הרחבה מול הכנסייה ובתי הפרלמנט, מסלול התהלוכה דרך וייטהול וגני סנט ג'יימס עד לארמון באקינגהם, ועוד נקודות מפתח שבהן הוצבו מסכי ענק, בהן כיכר טרפאלגר והייד פארק.

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון מגיע לחתונה המלכותית בלונדון. רויטרס
ראש הממשלה דייוויד קמרון מגיע לכנסיית ווסטמינסטר/רויטרס

החל מהשעה 12:00 בצהריים, אז מתיר החוק למכור אלכוהול, התמלאו באחת גם אלפי הפאבים בעיר בהמונים שנצמדו למסכי הטלוויזיה, כוס בירה צוננת בידם. עוד מיליונים, ברחבי בריטניה, משתתפים במסיבות רחוב - מנהג מסורתי בימי שמחה שכאלה. כ-5,500 מסיבות כאלו ייערכו ברחבי הממלכה, בהן אחת ברחוב דאונינג בלונדון, מחוץ למעונו של ראש הממשלה דייוויד קמרון.

החשש העיקרי של החוגגים, ממשפחת המלוכה ועד אחרוני הצופים, היה שהאירוע הנוצץ יתנהל כולו בתוך מקלחת קרה. החזאים צפו גשמים עזים לאורך כל היום, והלונדונים הצטיידו בכובעים, במטריות ובנכונות להירטב. אלא שעד כה, למרות השמים האפורים, לא ירדה אפילו טיפה.

וויליאם וקייט קיבלו 3 תארי אצולה שונים

הגשם לא הרתיע גם את האלפים (בין 3,000 ל-5,000, לפי הערכת ה-BBC) שלנו הלילה בשקי שינה על המדרכות בווסטמינסטר (חלקם נמצאים שם כבר כמה ימים), כדי לתפוס את המקומות הטובים ביותר. סביבם נמצאים כבר 5,000 שוטרים, שצפויים לשמור על הסדר והביטחון. רובם יהיו במדים, אך יהיו בינם גם סמויים ש"ישתלבו בקהל".

בתוך כך, הודיע הבוקר ארמון באקינגהם על הענקת תארי אצולה לוויליאם ולקייט, לקראת חתונתם. לשניים הוענק התואר "הדוכס והדוכסית מקיימברידג'". דוכס הוא תואר האצולה הרם ביותר בבריטניה. בנוסף, הוענקו להם עוד שני תארים: מטעם סקוטלנד, קיבלו את התואר "הרוזן והרוזנת מסטראת'רן", לזכר היכרותם באוניברסיטת סנט אנדרוז שבסקוטלנד; מטעם אירלנד, הוענק להם התואר "הברון והברונית קאריקפרגוס".

עדכון ראשון: 12:00

ההמונים צופים בחתונה המלכותית על מסכי ענק, הייד פארק, לונדון, 29 באפריל 2011. הלית קולט
ההמונים צופים בחתונה מעל מסכי ענק בהייד פארק/הלית קולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully