וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ציפייה ממושכת: וויליאם וקייט יינשאו

לעיני שני מיליארד צופים ברחבי העולם, ומיליונים שיפקדו את רחובות לונדון, יינשא היום הנסיך וויליאם לבחירת ליבו, קייט מידלטון. כך זה יראה, שלב אחר שלב

לאחר ציפייה ארוכה, היום זה קורה: הנסיך הבריטי וויליאם יענוד הטבעת לבחירת ליבו, קייט מידלטון, בכנסיית ווסמינסטר שבלונדון ולעיני מיליארדים ברחבי העולם. חודשים של הכנות, חזרות וסיקור תקשורתי נרחב יגיעו לשיאם ביום חגיגי של טקסים ונשפים. כמיטב המסורת הבריטית, וכמתחייב מגודל האירוע ומורכבותו, לוח הזמנים מוכן מראש, ולהלן עיקריו.

בזה אחר זה צפויים להיאסף בכירי האורחים בכנסיית ווסמינסטר בלונדון, בה ייערך טקס הנישואין. בשעה 12:38 (שעון ישראל) יצאו מארמון בקינגהאם הנסיך צ'ארלס, אביו של החתן, ורעייתו, קמילה פרקר בולס, אל עבר הכנסייה. שתי דקות בדיוק אחריהם יצאו מהארמון גם המלכה אליזבת' השנייה, ובעלה, הנסיך פיליפ. מיד אחריהם תצא לדרך קייט מידלטון, שתלווה על ידי אביה מייקל, אל עבר הכנסייה – ארוסה כבר יחכה לה שם. בשעה 13:00 בדיוק צפוי להתחיל הטקס, שיושמע ברמקולים ברחבי לונדון, ויוקרן על גבי מסכי ענק בהייד פארק ובכיכר טרפלגר.

בשעה 14:15 תצא השיירה המלכותית בחזרה לעבר ארמון בקינגהאם, והקהל הנרגש יוכל לצפות בזוג הנרגש מנופף לעברו. לאחר מכן יתרכזו האורחים בארמון, ובשעה 15:25 תצא המלכה, יחד עם החתן, הכלה ובני משפחותיהם אל עבר המרפסת. מכאן ימשיכו האורחים לקבלת פנים וארוחת צהריים בארמון, ובשלב מסוים יעזבו וויליאם וקייט את האורחים, ויפנו לזמן התייחדות בארמון סט. ג'יימס. בערב יערוך הנסיך צ'רלס, אביו של וויליאם, ארוחת ערב בארמון בקינגהאם, שלאחריו צפויה מסיבת ריקודים. והמלכה אליזבת'? בתום קבלת הפנים בצהריים, היא תעזוב ל"סוף שבוע פרטי", ותותיר את הבמה לזוג המאושר.

החתונה שתציל את משפחת המלוכה?

החתונה המדוברת צפויה להיות אחד האירועים הנצפים בתולדות הטלוויזיה העולמית. כשני מיליארד צופים ייצמדו אל המסכים ביום החתונה – כמעט שליש מאוכלוסיית כדור הארץ. מיליוני בריטים צפויים לפקוד את רחובות לונדון, ויצטרפו אליהם כמיליון תיירים. אלפי עיתונאים הגיעו לבירה הבריטית כדי לסקר את האירוע, שעלותו מוערכת בכ-66 מיליון דולרים.

ומי צפוי לחגוג עם הזוג הטרי? שגריר סוריה בבריטניה, סאמי חיאמי, היה אומר להגיע לאירוע – אך על רקע הדיכוי האלים של ההתקוממות העממית בארצו, בחרו בארמון בקינגהאם לבטל את הזמנתו. מלך סוואזילנד, מסוואטי השלישי, יגיע דווקא. מסוואטי נודע לשמצה בזכות אורח חייו הראוותני, ובהתאם, ועל אף חרפת העוני ומגפת האיידס המשתוללת בארצו, הוא בחר להתאכסן באחד ממלונות היוקרה של לונדון. אך לא כולם ידועים לשמצה, יש כאלה שסתם ידועים: השחקן רואן אטקינסון (מיסטר בין), סר אלטון ג'ון, דייוויד וויקטוריה בקהאם, ובמאי הקולנוע גאי ריצ'י – גם הם צפויים לשים צ'ק במעטפה.

החתונה המלכותית מגיעה על רקע נסיגה מסוימת במעמדה הציבורי של משפחת המלוכה בעשורים האחרונים. רבים רואים בנישואיהם הכושלים של הנסיך צ'רלס וגרושתו המנוחה דיאנה כנקודת שיא במשבר, שהתחזקה עם לכתה הטראגי של ליידי די בתאונת דרכים ב-1997, ונישואיו מחדש של צ'רלס לבולס האפרורית. באחרונה התחזקה ההתנגדות בממלכה למשטר המלוכני, ובשנים האחרונות גוברים הקולות בציבור הקוראים למעבר למשטר רפובליקני. בארמון בקינגהאם מקווים כי קייט מידלטון, הזוכה לפופולאריות רבה בציבור, תוכל להשיב מעט מהקסם שאבד לארמון – מהסוג שהקנתה לו דיאנה, אמו של החתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully