וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא סודן: לא נכיר בדרום בגלל חבל המחלוקת

המתח גואה לקראת הכרזת העצמאות ביולי: עומאר אל-באשיר, שבעבר הצהיר כי יהיה הראשון להכיר במדינה החדשה, שינה את עורו והצהיר כי לא יכיר בדרום אם יספח אליו את חבל אביי העשיר בנפט

נשיא סודן, עומאר אל-באשיר, איים היום (חמישי) כי לא יכיר במדינת דרום סודן, שצפויה להכריז ב-9 ביולי על עצמאותה בעקבות משאל העם שנערך בה, אם הדרום ימשיך לדרוש להחיל את ריבונותו גם בחבל אביי העשיר בנפט שנמצא על התפר בין שני חלקי המדינה.

בעבר אמר אל-באשיר כי יהיה הראשון להכיר במדינה החדשה, אולם היום, בנאום טלוויזיוני שנשא במהלך ביקור בחבל דרום-קורדופן, הגובל באביי, אמר כי "אם יהיה ניסיון כלשהו לספח את אביי לדרום, לא נכיר במדינה החדשה". את הדברים נשא בפני קהל של נוודים ערבים משבט המיסרייה שמוצאו בצפון המדינה, הטוענים לבעלות על אביי משום שהם נוהגים לרעות את צאנם שם במשך כמה חודשים בשנה. מנגד, טוענים בני שבט הדינקה-נגוק הדרומי, המתגוררים בחבל לאורך כל השנה, כי הוא שייך להם.

רועה בקר בחבל אביי, דרום סודן, ינואר 2009. UNMIS, Tim McKulka, AP
רועה בקר בחבל אביי, עליו טוענים לבעלות הן שבט הדינקה-נגוק הדרומי, והן הנוודים הערבים משבט במיסרייה הצפוני/AP, UNMIS, Tim McKulka

משאל בקשר תושבי אביי, בו היו אמורים להכריע אם ברצונם להצטרף לדרום או לצפון, היה אמור להתקיים בחודש ינואר, במקביל למשאל העם הכללי, אולם הוא לא התקיים לבסוף, ושיחות בין שני הצדדים בנושא נקלעו מאז למבוי סתום.

בינתיים, הולך וגואה המתח בחבל, ותצלומי לוויין עדכניים אף הראו כי הן הצפון והן הדרום מרכזים בו כוחות צבאיים. חוקת דרם סודן, שאמורה להיכנס לתוקף עם הכרזת העצמאות, קובעת באופן נחרץ כי חבל אביי שייך לדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully