וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה מצטרפת ללחץ: נשקול צעדים נגד סוריה

במאמץ משותף עם שותפותיה, בונה בריטניה תוכנית לצעדים דיפלומטיים נגד סוריה ש"ישכנעו את המשטר להפסיק את האלימות". גם ידידתה של סוריה, טורקיה, הביעה דאגה מההסלמה במצב

רויטרס

(צילום: רויטרס, יוטיוב; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

בריטניה מצויה במגעים עם שותפיה הבינלאומיים לגבי נקיטת צעדים אפשריים נוספים נגד סוריה, כדי "לשכנע את המשטר להפסיק באלימות נגד אזרחים ולכבד את זכויות האדם הבסיסיות האוניברסליות, את חופש הביטוי וההפגנה". כך אמר היום (שלישי) שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג. "מאמצים אלו כוללים עבודה עם שותפינו במועצת הביטחון של האו"ם על שליחת מסר חזק לרשויות הסוריות, לפיו עיני הקהילה הבינלאומית צופות בה, ועבודה עם שותפינו באיחוד האירופי ובמזרח התיכון על צעדים נוספים".

גם טורקיה, ידידתה של סוריה, הביעה היום דאגה מהמצב המסלים בסוריה. בהודעת משרד החוץ הטורקי נמסר היום כי השגריר הטורקי בסוריה עוקב אחר ההתפתחויות במדינה, וייסע ביום חמישי למולדתו על מנת לעדכן את ממשלתו. בשיחה שקיים עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, הביע ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן את דאגתו באשר לשימוש הממשלה הסורית באמצעים אלימים כנגד אזרחיה.

מתוך סרטון חובבים: הפגנה נגד השלטון בפרבר דומא של דמשק, בירת סוריה, 24 באפריל 2011. רויטרס
מפגינים בדומא, פרבר של דמשק, בסוף השבוע/רויטרס

במקביל, פתחו קבוצות של פעילי זכויות אדם וכמו כן כמה ממשלות בעולם במאמצים למנוע את בחירתה של סוריה למועצת זכויות האדם של האו"ם. דובר משרד החוץ האמריקאי סיפר כי ממשלו של אובמה מסכים כי אין לסוריה מקום במועצה ואמר כי "אנחנו מאמינים כי זה יהיה לא ראוי וצבוע לקבל את סוריה כחברה במועצה, בהתחשב בפעולותיה כנגד אזרחיה".

אובמה: "קורא לאסד לחדול מהאלימות מיד"

אתמול הודיעה ארצות הברית כי היא שוקלת להטיל "עיצומים ממוקדים" על סוריה, כולל סנקציות כלכליות על בכירים במשטרו של הנשיא בשאר אסד. "אנו מגנים לחלוטין את האלימות הקיצונית בה נוקטת ממשלת סוריה כלפי אזרחיה", אמר דובר הבית הלבן טום וייטור. "ארצות הברית בוחנת שורה של אפשרויות - כולל הטלת עיצומים ממוקדים - כדי להבהיר שהתנהגות שכזו אינה מקובלת". קודם לכן דווח כי וושינגטון שוקלת להקפיא את נכסיהם של בכירים סורים, ולהטיל הגבלות על סחר עמם בארצות הברית.

ביום שבת פרסם הנשיא ברק אובמה גינוי חריף לאלימות שמפעיל בשאר אסד כלפי המפגינים נגד שלטונו. כמו כן, טען אובמה כי לקשריו של אסד עם אירן זיקה ישירה ליד הקשה שמפגין הנשיא הסורי כלפי בני עמו. בהצהרה, נמסר כי אובמה "קורא לאסד לחדול מיד מהשימוש באלימות המקוממת כלפי המפגינים". אובמה ציין בדבריו כי "במקום להאזין לרחשי עמו, אסד מאשים גורמים מבחוץ - ומחפש סיוע אירני כדי לדכא את ההפגנות, באותן שיטות אכזריות שנוקטים בעלי בריתו בטהרן".

מתוך סרטון חובבים: מפגינים נגד השלטון נמלטים מאש כוחות הביטחון, דמשק, בירת סוריה, 23 באפריל 2011. רויטרס
מפגינים נמלטים מאש כוחות הביטחון באחת ההפגנות בסוף השבוע/רויטרס

אמש הוסיפו להחריף המהומות האלימות בסוריה. אסד הורה על הכנסת כוחות שריון לעיר דרעא, בה החלו המהומות הראשוניות לפני למעלה מחודש, ועל פי דיווחי BBC, לפחות 25 בני אדם נהרגו ומאות נוספים נפצעו מאש כוחות הביטחון לעבר המפגינים. פעילי זכויות אדם דיווחו כי בין 4,000 ל-5,000 חיילים סורים נכנסו לעיר וירו ללא הבחנה לכל עבר. ארגון זכויות אדם נוסף מסר כי ביומיים האחרונים עצרו כוחות הביטחון הסוריים כ-500 אזרחים המזוהים עם מתנגדי השלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully