וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן נגד אובמה: העלה אותי לעץ ואמר "קפוץ"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מאשים את נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כי הוא זה שהציע את הקפאת הבנייה בהתנחלויות, ואז נסוג מההצעה בהצבעת האו"ם בנושא

"אובמה הוא זה שהציע הקפאה של הבנייה בהתנחלויות" כך טוען יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בראיון למגזין האמריקאי "ניוזוויק" שפורסם אתמול (שני). "אני הסכמתי ושנינו עלינו על העץ. אחרי זה אני הוא ירד עם סולם, הזיז אותו ואמר לי: 'קדימה, קפוץ'. שלוש פעמים הוא עשה את זה". במהלך הראיון כולו הביע אבו מאזן את אכזבתו מנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, באשר לתהליך המדיני והקמת המדינה הפלסטינית. "הכרנו אותו גם לפני שהיה נשיא והוא היה מאוד מקבל", אמר אבו מאזן.

אבו מאזן העביר ביקורת גם על השליח של אובמה למזה"ת, ג'ורג' מיטשל, שמנסה לתווך במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים כבר שנתיים. "בכל ביקור של מיטשל, דיברנו איתו ונתנו לו רעיונות. בסוף גילינו שהוא לא העביר אף אחד מהרעיונות האלה לישראלים. מה זה אומר?".

"אני לא יכול לחכות"

אבו מאזן צופה קיפאון מתמשך בהליך המדיני בשנה וחצי הקרובות, בעקבות כניסתה של ארצות הברית לשנת בחירות וההבנה כי אובמה לא ירצה להסתכסך עם מצביעיו היהודים בשנה זו. "אני לא יכול לחכות. מישהו יחכה במקומי. ואני לא אשאר יותר".

בשיחה שניהל אבו מאזן השבוע עם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, הביע סרקוזי מורת רוח מהמשך הבנייה הישראלית בהתנחלויות, ואמר לאבו מאזן כי הוא תומך בעצמאות פלסטינית. אולם, אמר סרקוזי, הצבעה על כך בעצרת האו"ם עלולה לגרור תגובה ישראלית קשה או להצית סבב אלימות נוסף באזור. אחרי שעה של שיחה, סרקוזי לא נתן כל התחייבות לאבו מאזן.

(עדכון ראשון: 19:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully