וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: דרושים צעדים אמיצים לקידום השלום במזה"ת

סגן מזכ"ל האו"ם לעניינים פוליטיים ונציגי מדינות במועצת הביטחון קראו לשבור את הקיפאון במו"מ בין ישראל לפלסטינים. "דרושים צעדים נחרצים ואמיצים"

על רקע ההמתנה ליוזמה אפשרית חדשה מצדו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה ליישוב הסכסוך בין ישראל לפלסטינים, קראו אתמול (חמישי) גורמים באו"ם לנקוט ב"צעדים אמיצים ונחרצים" שיאפשרו להתניע מחדש את התהליך המדיני במזרח התיכון. סגן מזכ"ל האו"ם לעניינים פוליטיים, לין פסקו, ושגרירים של מדינות מפתח במועצת הביטחון אמרו כי יש חשיבות בשבירת הקיפאון לפני חודש ספטמבר, אז אמורה העצרת הכללית של האו"ם לדון בהכרה במדינת "פלסטין".

"צעדים אמיצים ונחרצים דרושים על מנת לפתור את הקונפליקט הארוך הזה בעזרת רצון, מנהיגות ואחריות מצדם של כל הנוגעים בדבר", אמר פסקו בפגישה החודשית של מועצה הביטחון בעניין המזרח התיכון.

פגישה מתוכננת של הקוורטט בעניין המזרח התיכון בוטלה פעמיים בשבועות האחרונים. דיפלומטים באירופה טענו שביטול הפגישות נגרם בעקבות דרישת ארה"ב. מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, אמרה בשבוע שעבר שאובמה יציג תכניות חדשה של ארה"ב לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים בנאום שיישא בשבועות הקרובים.

ב"ניו יורק טיימס" פורסם אתמול כי גורמים בבית הלבן עובדים על טיוטה להסכם שלום בין ישראל והפלסטינים. לפי הפרסום, "הגורמים טרם החליטו כמה מפורטת תהיה הטיוטה, או האם הנשיא אובמה יעביר אותה בנאום מתוכנן מראש". לדבריהם, אם אובמה אכן יציע תוכנית אמריקאית להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים, היא עשויה לכלול ארבעה עקרונות הקשורים לסוגיות הליבה במשא ומתן.

בתוך כך, עשוי אובמה לקרוא לישראל להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67'. הפלסטינים, מצדם, יצטרכו לקבל את העובדה שלא יממשו את זכות השיבה. לפי הגורמים, אובמה יציע שירושלים תהיה הבירה של שתי המדינות ויעמוד על כך שביטחון ישראל לא ייפגע.

עדכון ראשון: 22:46

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully