וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש"ף: "לא נבקש הכרה בפלסטין אם יחודש המו"מ"

הבטחה או איום? מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו, אמר בראיון לעיתון "אל-חיאת" כי הרשות תחזור בה מהחלטתה לפנות לאו"ם שיכיר במדינה פלסטינית "אם יחודש המו"מ עם ישראל"

"הרשות הפלסטינית תיסוג מהחלטתה לפנות למועצת האו"ם על מנת שתכיר במדינה פלסטינית אם יחודש המשא ומתן עם ישראל" – כך אמר היום (שני) מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו בראיון לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון. לדבריו, באש"ף נחושים אמנם לפנות לאו"ם בדרישה שיכיר במדינה הפלסטינית בגבולות 67' שבירתה ירושלים, אך חידוש המשא ומתן באופן רציני והובלתו בידי הקוורטט, יגרום לנסיגה מהחלטה זו. הוא הדגיש כי הבסיס למשא ומתן הוא הכרה במדינה פלסטינית בגבולות האמורים וכי זהו עיקרון בל יעבור מצד הפלסטינים.

עבד רבו הוסיף כי הממשל האמריקאי החל לאחרונה במגעים עם שני הצדדים במטרה לחדש את המשא ומתן. הוא הביע את תקוותו לעזרת מדינות העולם, ראשית בפן המדיני ומאוחר יותר אף בפן הצבאי, למען עצמאות פלסטין, במידה שתידרש עזרה מסוג זה בעתיד.

כשנשאל האם ביום שלאחר ההכרה במדינה פלסטינית ימשיכו לכבד את ההסכמים הנוכחיים עם ישראל, השיב עבד רבו כי "נעמוד בכל ההתחייבויות בפן הפנימי והחיצוני, בכל מה שקשור לישראל לפחות בהתחלה".

"בבית הלבן מכינים טיוטה להסכם שלום"

בשבוע שעבר פורסם ב"ניו יורק טיימס" כי גורמים בבית הלבן עמלים על טיוטא להסכם שלום בין ישראל והפלסטינים. לפי הפרסום, "הגורמים טרם החליטו כמה מפורטת תהיה הטיוטה, או האם הנשיא אובמה יעביר אותה בנאום מתוכנן מראש". לדבריהם, אם אובמה אכן יציע תוכנית אמריקאית להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים, היא עשויה לכלול ארבעה עקרונות הקשורים לסוגיות הליבה במשא ומתן.

בתוך כך, עשוי אובמה לקרוא לישראל להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67'. הפלסטינים, מצדם, יצטרכו לקבל את העובדה שלא יממשו את זכות השיבה. לפי הגורמים, אובמה יציע שירושלים תהיה הבירה של שתי המדינות ויעמוד על כך שביטחון ישראל לא ייפגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully