וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת "יום הזעם": צבא סוריה פרס כוחות בחומס

צבא סוריה נערך לקראת "יום הזעם": חיילים החלו לסייר בעיר חומס, שהפכה למוקד המאבק של המפגינים בנשיא אסד. בתום תפילות יום שישי צפויות ההפגנות להתחדש, על אף ביטול חוקי החירום

כחלק מההכנות לקראת הפגנות "יום הזעם" בסוריה, פרס הלילה צבא סוריה כוחות בעיר חומס. כך דיווחו עדי ראייה לסוכנות הידיעות "רויטרס". בתום תפילות יום שישי, צפויה המחאה נגד הנשיא, בשאר אסד, להתחדש. האירועים שילוו את התפילות יעידו אם החלטתו של אסד ביום חמישי להסיר את חוקי החירום, שנאכפו במדינה במשך 48 שנים, הצליחו לרצות את המפגינים נגדו.

פעילי זכויות אדם במדינה אמרו כי הסרת חוקי החירום מהווה צעד סמלי, שכן עדיין קיימים חוקים רבים המגבילים את החופש בסוריה. "לנשיא יש הזדמנות להוכיח את כוונותיו אם יאפשר להפגנות להתקיים היום ללא אלימות", אמר פעיל זכויות אדם במדינה, והוסיף כי "לרפורמה תהיה משמעות רק אם כוחות הביטחון יפסיקו לירות, לעצור ולהתעלל במפגינים.

"נחושים שההפגנות יהיו שלוות"

פעיל נוסף העיד כי משאיות עמוסות חיילים ורכבים מצוידים במכונות ירייה נראו הלילה על הכביש הראשי בין הבירה דמשק לבין העיר חומס, שהפכה למרכז המחאה במדינה בשבועות האחרונים. תושבי העיר התארגנו בקבוצות משמר שכונתיות, לאחר שבמהלך השבוע נורו 21 מפגינים למוות על ידי כוחות הביטחון. קבוצות של חיילים ערכו סיורים ברחובות כבר במהלך הלילה. "אנחנו נחושים שההפגנות יהיו שלוות לחלוטין. אנחנו חוגגים את ביטול חוקי החירום", נכתב בדף הפייסבוק של אחד המפגינים.

אמש נרשם שקט יחסי בסוריה, אולם התקבל דיווח בודד על הפגנה קטנה בעיר חסקה שבצפון המדינה, נגד השלטונות ולמען דמוקרטיה. עד ראייה מסר כי עשרות צעירים התקהלו סמוך לאוניברסיטה, קראו סיסמאות למען חופש והביעו הזדהות עם המפגינים נגד השלטון בערים אחרות. עוד דיווח העד, כי המשטרה המקומית סגרה את שערי האוניברסיטה כדי למנוע מסטודנטים להצטרף להפגנה.

למעלה מ-200 בני אדם נהרגו עד כה בהפגנות האופוזיציה נגד משטרו של הנשיא אסד. ההפגנות פרצו לראשונה לפני כחודש בדרעא שבדרום המדינה, בדרישה לשחרר תלמידים שריססו כתובות גרפיטי על קירות בית ספרם. בהמשך התפשטו ההפגנות לרחבי המדינה, וזכו לתגובה אלימה מצד כוחות הביטחון. בניסיון לפייס את הציבור, כבר הכריז אסד על ביטול חוקי החירום, וכן על רפורמה כלכלית, שתכלול העלאת משכורתו והוספת מקומות עבודה. כמו כן, הודיע אסד על פיטורי הממשלה והחלפתה. על אף כל אלה, הצעדים לא הביאו לרגיעה במהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully