וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר תורמים שוקלים מחדש את תרומתם לאונ' בן גוריון

20.4.2011 / 13:44

תורם אמריקאי מעכב תרומה של 5 מיליון דולר למוסד בגלל ביטוי עמדות "שמאל קיצוני" בין כותליו. נשיאת האוניברסיטה: "תורמים נוספים מעמידים את נושא חופש הביטוי על שולחן הדיונים"

הוויכוח סביב גבולות חופש הביטוי באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע שואב לתוכו את התורמים למוסד. נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, אישרה הבוקר (רביעי) כי מספר תורמים ביקשו לאחרונה לשקול מחדש את העברת הכספים לאוניברסיטה על רקע בעייתיות, כהגדרתם, בנושא חופש הביטוי במוסד.

בעיתון "מעריב" פורסם כי תורם אמריקאי שהבטיח לאוניברסיטה סכום משוער של למעלה מחמישה מיליון דולרים לשם בניית אגף חדש בספרייה, החליט לעכב את העברת תרומתו בשנתיים, בדרישה לייצוג "מאוזן" יותר של עמדות ימניות בין כותלי המוסד. פרופ' כרמי אישרה בשיחה עם וואלה! חדשות את הפרסום וטענה כי "מדובר בתורם שסך תרומותיו בשנים האחרונות הגיע ללמעלה ממיליון דולרים".

"בשיחות שהוא ניהל איתנו בחודשים האחרונים, דיבר התורם על אי שביעות רצון ממה שהוא הגדיר כפגיעה בחופש הביטוי אצלנו במוסד, כעניין כללי", הסבירה כרמי והוסיפה "הוא תרם בעבר ואני משוכנעת שלאחר מספר פגישות ענייניות נוספות, הוא יעביר גם את התרומה הספציפית לאגף החדש המתוכנן בצמוד לספרייה שלנו". לדברי כרמי, "אותו תורם אינו מזוהה כבעל תפיסות ימניות או שמאליות באופן כזה או אחר".

לפני פחות מחודש פורסם בוואלה! כי תורם בריטי לאוניברסיטה בשם מייקל גרוס המעכב את תרומותיו למוסד מזה שנים ולאחרונה פעל באופן ממוקד לשם הדחתו של פרופ' ניב גורדון מהמחלקה לפוליטיקה וממשל. זאת על רקע התבטאויותיו השונות של המרצה בנוגע למה שהגדיר כ"מדיניות האפרטהייד של ממשלת ישראל בשטחים", מול תלמידיו ובעיתונות העולמית.

"מלבד התרומה המעוכבת לבניין הספרייה, תורמים נוספים מעמידים את נושא חופש הביטוי במוסד על שולחן הדיונים איתי, מאז היכנסי לתפקיד", מודה כרמי, "אותם תורמים מודעים בה בעת גם לתפקידה החשוב של האוניברסיטה כמנוף פיתוח ראשון במעלה באזור הדרום, וכמוסד שבו מתנהל שיח דמוקרטי פעיל ותוסס. אני מלאת אופטימיות ביחס לגורלה של התרומה לספרייה, ובכל מקרה ישנם תורמים אחרים שהתקשרו בימים האחרונים ומוכנים להעמיד סכום זהה של תרומה".

בשנים 2005-2007, שנותיה הראשונות של כרמי כנשיאה, רשמה האוניברסיטה שיא של כל הזמנים בגיוס התרומות על סך 50 מיליון שקלים. בשנות המשבר הכלכלי העולמי, במקביל למשבר הפילנתרופיה העולמי, חלה ירידה משוערת של 30%-35% בגיוס השנתי לאוניברסיטה ש-50% מסך תרומותיה מגויסים בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully