וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מילר: לפטר המרצה שהצדיק חטיפת חיילים

31.3.2011 / 11:59

נמשכות הקריאות לפיטוריו של פרופ' גורדון מאוניברסיטת בן גוריון - הפעם על רקע אמירתו כי חטיפת שליט אינה פעולת טרור. לטענתו, מדובר בתעמולה מתוזמנת היטב ע"י תורם של האוניברסיטה

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) התייחס היום (חמישי) לדבריו של פרופ' ניב גורדון, לפיהם חטיפת גלעד שליט אינה פעולת טרור. לדבריו, "פרופ' גורדון ידוע כפרובוקטור שאינו מפספס אף הזדמנות לגדף את מדינת ישראל מעל כל במה אפשרית. לא ייתכן שמרצה המקבל משכורת מהמדינה יצדיק וייתן לגיטימציה לחטיפת חיילים ולטרור". ח"כ מילר פנה לנשיאת אוניברסיטת בן גוריון בה מועסק גורדון ודרש "לנקוט צעדים משמעתיים, עד כדי פיטורין, על מנת למנוע מקרים כאלו בעתיד ולהפסיק את התעמולה הארסית והחד צדדית שהוא משליט בקמפוס".

גורדון, מצדו, מביע תמיהה על תזמון פרסומם של הדברים וקושר אותם לפעולותיו של תורם בשם מייקל גרוס, חבר בוועד הנאמנים של האוניברסיטה, המציג עצמו בתור יו"ר אגודת ידידת האוניברסיטה בבריטניה. גרוס ביקר בתחילת השבוע באוניברסיטה, ונפגש עם חברי תנועת "אם תרצו", אשר פועלים בשנים האחרונות למען הדחתו של פרופ' גורדון משורות האקדמיה.

במכתב שנשלח בחודש דצמבר האחרון על ידי גרוס ומספר סטודנטים לשר החינוך, גדעון סער, ולהנהלת האוניברסיטה, התבקשו אלו לנקיטת צעדים מעשיים נגד גורדון, במטרה להפסיק את עבודתו באוניברסיטה. כמו כן, באותו יום, נשלח מכתב נוסף על ידי ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) ליו"ר וועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר ובו בקשה לכנס את הוועדה לדיון פגרה מיוחד עוד בטרם יעצבו את תוכניות הלימוד האקדמיות של השנה הבאה. זאת על מנת להתרשם ולשמוע את הסטודנטים, ולבחון במשותף עם משרד החינוך והמועצה להשכלה גבוהה את הסוגיה העקרונית של גבולות "החופש האקדמי", על רקע התבטאויותיו האחרונות של פרופ' גורדון.

"גרוס פועל מגמתית נגד האונ' והנהלתה"

השיעור שבו אמר גורדון לתלמידיו את הדברים בנוגע לחטיפת שליט נערך בסמסטר הקודם. "תזמון פרסומם של הדברים ברור לכל", אמר גורדון. "גרוס הוא זה שמימן את הפרופגנדה הנוכחית, מן הסתם. זה לא קשור לדברים שנאמרו בשיעור, זה בקונטקסט הרבה יותר רחב. אותו גרוס הוא דוגמא מובהקת לאנשים שיושבים בחו"ל ומתערבים בצורה פסולה בנעשה בשורות האקדמיה הישראלית".

גורדון מגן על עמדתו ביחס לדברים על שליט ומציין כי השיעור שבו נאמרו הדברים עסק בסוגיית זכויות האדם. "הסטודנטים הבינו מעל לכל ספק כי עמדתי ברורה בנושא. אקט החטיפה של שליט אינו מוגדר כפעולת טרור ברמת הטרמינולוגיה. עמדה זו מקובלת בכל רמה אקדמית בארץ ובעולם. מצד שני, פעולתו של חמאס, האוסר על נציגי הצלב האדום לבקר במקום שבו כלוא שליט, היא בגדר הפרה בוטה וברורה של זכויות אדם".

גורמים בכירים באוניברסיטה טענו כי "גרוס יצא מדעתו לאחרונה והאוניברסיטה מתכוונת להדיחו בקרוב מחבר הנאמנים. תרומותיו של גרוס הן נקודתיות, בנושא המלגות בעיקר, והוא מוקצה על ידינו מחמת המיאוס. אותו גרוס פועל מזה שנים בצורה מגמתית, לא עניינית, נגד כלל פעולות האוניברסיטה והנהלתה".

אורטל שמואלי, אחת החתומות על מכתב הסטודנטים מסרה בתגובה לדבריו של גורדון כי "אין למכתב לא דבר ולא חצי דבר עם ארגונים פוליטיים כאלו ואחרים. לא כל הסטודנטים המתנגדים להחרמת אוניברסיטת בן גוריון הם אנשים פוליטיים. ההיפך- המכתב לא נכתב מתוך רצון לעורר דיון פוליטי אלא מתוך אהבה למוסד מכובד כמו אוניברסיטת בן גוריון, שמא תהיה מבודדת ומוחרמת. מייקל גרוס שוכנע על ידינו בשיחה של כחמש דקות לחתום על המכתב. לשמחתנו הוא נענה בחיוב. אילו היו תורמים נוספים במקום גם אליהם היינו פונים. האנשים שחתומים על המכתב לא קראו לפיטוריו של פרופ' גורדון- אלא לנשיאת האוניברסיטה לעשות מעשה. ניב גורדון אינו קדוש מעונה".

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר כי האוניברסיטה לא תגיב בתקשורת על כל אמירה של מרצה, תהיה שנויה במחלוקת ככל שתהיה. עם זאת, הנושא ייבדק לאישור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully