וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים בב"ש דורשים: תנו לנו להפגין

גיל סימה

17.9.2010 / 4:29

התאחדות הסטודנטים בב"ש זועמת על החלטת האוניברסיטה להעניש סטודנטים שהפגינו בעקבות אירועי המשט לעזה בניגוד לתקנון המוסד. "האוניברסיטה מנסה לדכא פעילות פוליטית"

המשך לימודיהם של רן צורף ונועה סלור, שני סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, עומד בסימן שאלה, לאחר החלטת האוניברסיטה להטיל עליהם עונש של הרחקה על תנאי. הסיבה לעונש היא השתתפותם בהפגנה שהתקיימה בשטח הקמפוס במחאה על פעילות צה"ל באירועי המשט לעזה.

מדובר בהפגנה שתקיימה מספר ימים לאחר אירוע המשט ללא אישורו של דיקן הסטודנטים, כמתחייב מתקנון האוניברסיטה. סלור, הלומדת לתואר שני באוניברסיטה אמרה לוואלה! חדשות כי "אני בטוחה שהאוניברסיטה הייתה יכולה לחרוג מהתקנון הנוקשה ולהפעיל שיקול דעת בסוג של אירועים סנסציוניים". לדבריה, היא איננה נרתעת מהעונש הצפוי, ומה שיותר מטריד אותה הוא שלדבריה, האוניברסיטה מנסה "לתעד ולדכא פעילות פוליטית, לדרוש תשלום לפעילות סטודנטיאלית בשטח הקמפוס ולעקוב אחר תכתובות אלקטרוניות של סטודנטים".

עונשיהם של הסטודנטים עוררו סערה גם בקרב נציגי אוניברסיטאות אחרות, אשר מובילים בימים אלו יוזמה חקיקתית שתמנע מצבים דומים בעתיד, ותפעל לתיקון סעיפים מהתקנונים האוניברסיטאיים הקיימים. "כאשר כל ביטוי של מעורבות אזרחית בזמן אקטואלי עלול לעלות לסטודנטים בהדחה מהלימודים, ניכר כי הצהרת האוניברסיטה בדבר חירות הביטוי בתחומי הקמפוס אינה אלא מס שפתיים", אומר רועי בן דניאל, מנהל פרויקט "גל" לקידום עשייה חברתית, ממובילי היוזמה.

עד שתקודם היוזמה, נראה כי סלור וצורף לא מתכוונים לוותר. "עומדת לרשותנו הזכות לפנות לבית הדין לערעורים, אשר יסיר את אות הקין מראשינו", אומר צורף, "אין לנו כוונה כל יום להפגין ולהפר בכך את התקנון, אבל לא ייתכן שניתן יהיה להרחיק אותנו במידה ונחלק פליירים לחברינו בקמפוס".

באגודת הסטודנטים של האוניברסיטה ביקשו להוסיף כי הם יעמדו לצד הסטודנטים מכל גווני הקשת הפוליטית וילוו אותם בכל הערכאות האפשריות. "האוניברסיטה צריכה לברך על מעורבות הסטודנטים ולא לדכא אותה. נפעל לחיזוק חופש הביטוי בקמפוס", אומרים באגודה.

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר כי בשלב זה אין כונה להכניס שינויים בתקנון, אולם יחד עם זאת "בכל מקרה יש מקום להפעלת שיקול דעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully