וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר מלב דמשק: תמונות אסד נקרעות

המהומות בסוריה נמשכות בשיא כוחן. על רקע ניסיונות הפיוס של הנשיא בשאר אסד, לפחות 3 נהרגו בהפגנה נגד אסד במרכז סוריה. לראשונה: המראות מדמשק מגיעים גם לרשת האינטרנט

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

לפחות ארבעה בני אדם נהרגו היום (ראשון) מירי צלפים במהלך הלוויה סמוך לעיר תלביסה שמצפון לעיר חומס במרכז סוריה. לפי חלק מעדויות הראייה אחד מההרוגים הוא שוטר. עדי ראייה סיפרו כי המשתתפים הגיעו להלוויתו של אדם שנהרג מירי כוחות הביטחון אתמול, הם צעדו לאורך גשר מעל כביש מהיר, באזור בו נכחו כוחות המשטרה ונאמניו של הנשיא בשאר אסד ונפתחה לעברם אש.

אלפי אזרחים סורים צעדו היום גם בעיר חיראק בהלווייתו של חייל שנהרג במהלך המהומות במדינה וקראו סיסמאות בגנות הנשיא בשאר אסד. לפי עדי ראייה, הרוחות בהלוויה היו סוערות מהרגיל מכיוון שהמפגינים מאמינים שהחייל, מוחמד עלי רדוואן אל-קומן, עונה על ידי כוחות הביטחון בטרם מותו.

קרוב משפחתו של החייל אמר כי הרשויות הודיעו למשפחה כי אל-קומן התחשמל למוות בטעות בבסיסו, אולם לדבריו, על גופתו של החייל היו סימני אלימות רבים שלדברי הרופאים מעידים כי הוא עונה בטרם מותו.

במקביל, התאספו גם מאות מפגינים בעיר חלב וצעדו לקברו של המנהיג הסורי איברהים חננו. המפגינים קראו סיסמאות נגד השלטון ובעד החופש. עד כה לא נערכו הפגנות רבות בעיר חלב. גם בעיר סווידה נאספו מאות מפגינים וקראו לחופש פוליטי במדינה. הפגנה זו פוזרה על ידי תומכי השלטון. במהלך המהומות נפצעו מספר מפגינים, שלושה מהם באורח קשה.

בתוך כך נחשפים צילומים חדשים שטרם נראו מהמהומות שאירעו בדמשק ביום שישי. בסרטונים שעלו לרשת נראים מאות מפגינים בדמשק כשהם קורעים את תמונותיהם של הנשיא ושל אביו, הנשיא לשעבר חפז אסד, תוך שהם קוראים קריאות נגד השלטונות. בהמשך הסרטון נראים ההמונים כשהם מפילים שלט נוסף שעליו דיוקנו של הנשיא, חובטים ובועטים בו. בצילומים נוספים המגיעים מהעיירה דרייה הסמוכה לדמשק, נראים מאות מפגינים כשהם צועדים ונושאים שלטים בעד חופש ולמען זכויות אדם.

אסד מנסה לפייס המפגינים

אתמול, ניסה אסד לפייס את המפגינים והבטיח לפעול לביטול תקנות החירום במדינה. "אינני יודע כמה זמן זה ייקח, אך לכל המאוחר נסיר את תקנות החירום בשבוע הבא", אמר אסד. לדבריו, "ממשלה חדשה מזרימה דם חדש ותקוות חדשות. עלינו להמשיך לחדש באמצעות רעיונות ולא רק פרצופים חדשים בשלטון. עלינו לעמוד בקצב השינויים באזור".

אסד הדגיש כי "אין ממשלה שתוכל להשיג משהו ללא תמיכה ציבורית. באמצעות פגישותיי עם מנהיגים ברחבי המדינה אני מתחיל להעריך את הפער בין הרשויות לציבור, ויש לצמצמו ולהרחיב את ערוצי ההידברות. עלינו למלא את הפער הזה באמון ואמונה. זה לא יקרה אם לא נאמץ שקיפות. שקיפות תוכיח לציבור שאנחנו מבינים את שאיפותיו. כך נוכל לאחד את חזון הממשל והעם, והישגנו יהיו גדולים. אם הפער יישמר, ההישגים יהיו פחותים. אם יש סתירה, יהיה זה צעד בכיוון הלא נכון. אם נתנתק מהעם ייווצר תסכול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully