וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "אירופה דרשה מאסד לגלות איפוק בהפגנות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.4.2011 / 14:29

4 שגרירים מאירופה נפגשו עם שר החוץ הסורי, גינו האלימות נגד המפגינים ודרשו מהמשטר איפוק. כך דיווח העיתון "אל-חיאת". בתוך כך, המשטר דיווח על שוטר שנהרג, ומפגין נוסף מת מפצעיו

שגרירי צרפת, גרמניה, ספרד ובריטניה הביעו בפני השלטונות הסורים את דאגתם מפני המשך השימוש באלימות כלפי מפגינים סורים ברחבי המדינה. בפגישה, עליה דיווח העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון, בין השגרירים לבין שר החוץ הסורי וואליד מועלם, העלו השגרירים את נושא התדרדרות המצב בסוריה והביעו את חששם מפני האלימות כלפי המפגינים.

דובר משרד החוץ הצרפתי אמר עוד כי השגרירים גינו את השימוש בכוח נגד המפגינים מצד כוחות הביטחון הסורים, וקראו לשלטונות לגלות איפוק באופן מידי.

"ארבעת השגרירים קראו לממשלת סוריה להיענות לדרישות הלגיטימיות של העם הסורי וליישם במהרה רפורמות כדי להבטיח את יציבותה של סוריה", נכתב. בנוסף קראו הדיפלומטים האירופאים לשחרר אסירים פוליטיים סורים.

המחאה נמשכת

במקביל דיווחה היום סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה כי שוטר סורי הוכה למוות אתמול בצהריים בעיר חומס על ידי מפגינים. על פי הדיווח, השוטר הותקף במקלות ואבנים בראשו ובחזהו במהלך הפגנה בעיר לאחר תפילות יום השישי.

בתוך כך, אדם שנורה השבוע בחזהו על ידי חמושים הנאמנים לנשיא סוריה בשאר אסד בעיר בניאס, מת בצהריים מפצעיו. כך דיווח ארגון זכויות אדם במדינה. ההרוג, אוסמה א שייח, אחז במקל ויחד עם מספר בני אדם ניסה להגן על מסגד בעיר. החמושים פתחו לעברם באש מרכב חולף באמצעות כלי נשק אוטומטיים.

היום נמשכו ההפגנות במדינה. יותר מאלף נשים צעדו בעיר, בניאס בהפגנה על טהרת המין הנשי, בקריאה לחופש ודמוקרטיה בסוריה. המפגינות קראו: "לא סונים, לא עלאווים, חופש הוא מה שכולנו רוצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully