וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים נגד רה"מ: "אין מנדט להרוג את גלעד"

אריאל נוי

17.4.2011 / 11:14

אנשי מילואים, פעילים למען שחרורו של גלעד שליט ובני משפחתו מפגינים מול משרד רה"מ בירושלים. לדבריהם, "הפיגוע באיתמר מוכיח שאין קשר בין שחרור אסירים לפגיעה בחפים מפשע"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

בני משפחתו של החייל החטוף גלעד שליט מפגינים בשעה זו (ראשון) לצדם של עשרות פעילים למען שחרורו של שליט וכן מספר אנשי מילואים מול משרד ראש הממשלה בירושלים. ברשת ב' דווח כי אמו של החייל החטוף, אביבה שליט, אוחזת בשלט עליו כתוב: "נתניהו, אין לך מנדט להרוג את גלעד".

"אם אתה שואל אותי מה צריך לעשות ראש הממשלה - לקחת עכשיו את אלף המחבלים שהם מבקשים ולשחרר אותם מיד", אמר סגן-אלוף במילואים ושופט בדימוס, עודד אל-יגון, ממשתתפי ההפגנה. לדבריו, "יש הטוענים שאנחנו עתידים לשלם על שחרורם מחיר יקר מאוד בחיי חפים מפשע, אך האירועים באיתמר ובירושלים מוכיחים שאין לזה שום קשר למותם של חפים מפשע".

בסוף השבוע פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לחמאס "הצעה טובה יותר" משהציע ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. "ההנהגה המדינית של חמאס, בעיקר זו שברצועת עזה, קיבלה את ההצעה אולם ההנהגה הצבאית, הקשורה לאירן וזוכה לעצמאות, דחתה אותה", אמר גורם מדיני בראיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" רואה אור בלונדון.

הניה: "לדבוק בדרישות בעסקת שליט"

בתוך כך, פרסם משרד האסירים ברשות הפלסטינית, לרגל יום האסיר הפלסטיני החל היום, נתונים מהם עולה כי בבתי הכלא הישראלים נמצאים כיום יותר מ-6,000 אסירים פלסטינים, מתוכם 820 מרצים מאסר עולם ו-180 נמצאים במעצר מנהלי. עוד עולה כי בישראל עצורים כעת 245 קטינים, 37 נשים פלסטיניות ו-12 חברי פרלמנט.

ראש ממשלת חמאס ברצועה, איסמעיל הניה קרא אתמול לכל הפלגים בעם הפלסטיני ובייחוד לאלה המחזיקים בשליט, לדבוק בדרישותיהם לשחרורם של אלפי אסירים. במהלך נאום שנשא בישיבה מיוחדת של הפרלמנט לציון יום האסיר הפלסטיני, אמר הניה כי "ההתנגדות לא תזנח את העם ואת קרובי האסירים". לדבריו, ממשלתו תומכת בדרישות ההתנגדות לשחרור אסירים, "דרישה שתביא לניצחון חדש לעם הפלסטיני לצד ניצחונו במלחמה ובמצור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully