וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הזרוע הצבאית של חמאס סיכלה עסקת שליט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.4.2011 / 12:46

"א-שרק אל אווסט" מדווח כי ההנהגה המדינית של חמאס אישרה הצעת נתניהו לשחרור שליט, אולם הזרוע הצבאית דחתה אותה. לפי הדיווח, המתווך הגרמני עדיין פועל לגיבוש העסקה

בניגוד לדיווחים בגרמניה, המתווך הגרמני בעסקת גלעד שליט שליט, גרהארד קונארד, לא פרש מתפקידו – כך אמר היום (שישי) גורם מדיני לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון. על פי הגורם, המתווך נמצא כעת באזור וממשיך להשקיע מאמצים במטרה לגבש עסקה לשחרור החייל החטוף.

הגורם הוסיף וגילה, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לחמאס "הצעה טובה יותר" משהציע ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. "ההנהגה המדינית של חמאס, בעיקר זו שברצועת עזה, קיבלה את ההצעה אולם ההנהגה הצבאית, הקשורה לאירן וזוכה לעצמאות, דחתה אותה", אמר הגורם.

לדברי הגורם, המתווך הגרמני "מותח ביקורת חריפה על חמאס אולם בו בזמן הוא חש שנתניהו אינו מסוגל להגיע לעסקה". גם משפחתו של גלעד שליט מאשימה את נתניהו באי הגעתו לעסקה ובקול ישראל דווח, כי נועם שליט, אביו של גלעד, טען כי ראש הממשלה ואנשיו "מנסים לחפות על חוסר יכולתם להשיב את גלעד, על ידי הפחדה חוזרת ונשנית מפני פיגועי טרור". לדבריו, נתניהו פונה למכנה המשותף הנמוך ביותר של הציבור, החרדה, ומזכיר את עסקת ג'יבריל מלפני 26 שנים, אף שהוא יודע שמדינת ישראל של היום יודעת להתמודד עם מחבלים ועם טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully