וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: "לדבוק בדרישות שחרור האסירים בעסקת שליט"

בנאום שנשא לרגל יום האסיר הפלסטיני אמר ר"מ חמאס הניה, כי "הדרישה לשחרור האסירים תביא לניצחון חדש לעם הפלסטיני". לדבריו, "ההתנגדות לא תאכזב"

ראש ממשלת חמאס ברצועה, איסמעיל הניה קרא היום (שבת) לכל הפלגים בעם הפלסטיני ובייחוד לאלה המחזיקים בחייל החטוף, גלעד שליט, לדבוק בדרישותיהם לשחרורם של אלפי אסירים. במהלך נאום שנשא בישיבה מיוחדת של הפרלמנט לציון יום האסיר הפלסטיני, אמר הניה כי "ההתנגדות לא תזנח את העם ואת קרובי האסירים". לדבריו, ממשלתו תומכת בדרישות ההתנגדות לשחרור אסירים, "דרישה שתביא לניצחון חדש לעם הפלסטיני לצד ניצחונו במלחמה ובמצור".

לדברי הניה, ממשלת חמאס עוקבת אחר המהלכים בצד הישראלי. "אנחנו נמצאים בפסגת ההר ועלינו להמשיך בדרישתנו בביטחון שההתנגדות לא תאכזב", הוסיף הניה שאמר גם כי "הפלסטינים והמוסלמים בתפוצות פועלים יחד להפיכת סוגיית האסירים לבינלאומית וכן עורכים תהלוכות הזדהות עם האסירים בבתי הכלא של הכיבוש".

בכיר חמאס, איסמעיל רדוואן אמר הערב כי לרגל יום האסיר הפלסטיני, החל מחר, חמאס מבהיר כי שחרור האסירים הפלסטינים מבתי הכלא בישראל עומד בראש סדר העדיפויות. "החייל גלעד שליט לא יהנה מחופש כל עוד אסירינו הגיבורים לא נהנים ממנו", אמר רדוואן. לדבריו, חמאס דבק בעקרונות הלאומיים, בהליכה בדרכיהם של השהידים ובדרך ההתנגדות "עד לשחרור מקומותינו הקדושים, שחרור האסירים, ושיבת הפליטים".

אתמול דווח כי בניגוד לדיווחים בגרמניה, המתווך הגרמני בעסקת גלעד שליט, גרהארד קונארד, לא פרש מתפקידו – כך לפי גורם מדיני שהתראיין לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון. על פי הגורם, המתווך נמצא כעת באזור וממשיך להשקיע מאמצים במטרה לגבש עסקה לשחרור החייל החטוף. הגורם הוסיף וגילה, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לחמאס "הצעה טובה יותר" משהציע ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. "ההנהגה המדינית של חמאס, בעיקר זו שברצועת עזה, קיבלה את ההצעה אולם ההנהגה הצבאית, הקשורה לאירן וזוכה לעצמאות, דחתה אותה", אמר הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully