וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "נפעל להסרת תקנות החירום בסוריה"

נשיא סוריה באשר אסד אמר בנאום מוקלט כי ממשלתו החדשה תיזום שינויי חקיקה, ותבטל את חוקי החירום במדינה. "יש לצמצמם הפער בין הרשויות לציבור. השינויים שניזום יבטלו הצורך להפגין"

"אינני יודע כמה זמן זה ייקח, אך לכל המאוחר נסיר את תקנות החירום בשבוע הבא", כך אמר נשיא סוריה, בשאר אסד, בנאום פייסני ששודר הערב (שבת), על רקע המהומות המתמשכות בארצו. לדבריו, "ממשלה חדשה מזרימה דם חדש ותקוות חדשות. עלינו להמשיך לחדש באמצעות רעיונות ולא רק פרצופים חדשים בשלטון. עלינו לעמוד בקצב השינויים באזור", אמר.

"אין ממשלה שתוכל להשיג משהו ללא תמיכה ציבורית. באמצעות פגישותיי עם מנהיגים ברחבי המדינה אני מתחיל להעריך את הפער בין הרשויות לציבור, ויש לצמצמו ולהרחיב את ערוצי ההידברות. עלינו למלא את הפער הזה באמון ואמונה. זה לא יקרה אם לא נאמץ שקיפות. שקיפות תוכיח לציבור שאנחנו מבינים את שאיפותיו. כך נוכל לאחד את חזון הממשל והעם, והישגנו יהיו גדולים. אם הפער יישמר, ההישגים יהיו פחותים. אם יש סתירה, יהיה זה צעד בכיוון הלא נכון. אם נתנתק מהעם ייווצר תסכול", המשיך אסד.

"זוהי תקופה רגישה ויש גורמים רבים, שקשרו נגד סוריה ופועלים נגדה, כיוון היא עצמאית ומחזיקה בעמדות שאחרים לא אוהבים. הדבר החשוב ביותר הוא החסיונות שיש לנו בתוך סוריה, שמיוחסת לרפורמות. השפעתן תורגש בהמשך. עלינו לעשות הכל במקביל כי התקופה הזאת שבה דם נשפך, כואבת לכולנו, הסורים. נעצבנו מהקורבנות, ואנו שולחים את תנחומינו לאבלים. ועדת החקירה ממשיכה את עבודתה ותצביע על האחראים", אמר אסד.

"הקמנו ועדה שתבדוק שינויי חקיקה בהתאם לקריטריונים בינלאומיים. הם סיימו את המחקר שלהם לאחרונה ויגישו אותו בימים הקרובים לממשלה כך שתוכל לחוקק חוקים. אני חושב שזה יתרום לביטחון המדינה. אחד החוקים יסדיר את קיום ההפגנות. הפגנות אלו מורשות לפי החוק גם כיום, אך אינן מוסדרות. סוריה אינה מצוידת לכך כרגע, ועלינו לצייד את מנגנוני הביטחון באמצעים לאכוף את החוק. אנו רוצים להרשות הפגנות, אבל רוצים להגן על הציבור מפני כאוס או נזק לרכוש. כשהחוקים האלה ייכנסו לתוקף, לא תהיה עילה לארגן הפגנות. עלינו להבדיל בין הרפורמות לכאוס. העם הסורי הוא עם מתורבת שאינו אוהב הפרעות וחוסר יציבות", סיכם הנשיא הסורי.

גל המחאה מסרב לדעוך

בצהריים דיווח העיתון "אל חיאת", כי שגרירי צרפת, גרמניה, ספרד ובריטניה הביעו בפני השלטונות הסורים את דאגתם מפני המשך השימוש באלימות כלפי מפגינים סורים ברחבי המדינה. בפגישה, שנערכה בשהתתפות השגרירים ושר החוץ הסורי וואליד מועלם, העלו השגרירים את נושא התדרדרות המצב בסוריה והביעו את חששם מפני האלימות כלפי המפגינים.

דובר משרד החוץ הצרפתי אמר עוד כי השגרירים גינו את השימוש בכוח נגד המפגינים מצד כוחות הביטחון הסורים, וקראו לשלטונות לגלות איפוק באופן מידי.

"ארבעת השגרירים קראו לממשלת סוריה להיענות לדרישות הלגיטימיות של העם הסורי וליישם במהרה רפורמות כדי להבטיח את יציבותה של סוריה", נכתב. בנוסף קראו הדיפלומטים האירופאים לשחרר אסירים פוליטיים סורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully