וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלארוס: "3 חשודים הודו באחריות לפיגוע ברכבת"

הרשויות הודיעו כי עצרו את המחבל ו-2 סייעניו, אך לא גילו מה מניעיהם. הנשיא לוקשנקו האשים את האופוזיציה והורה על גל מעצרים "בלי להתחשב בדמוקרטיה או בהתבכיינות של גורמים זרים"

שלושה חשודים המוחזקים בידי הרשויות בבלארוס הודו במעורבות בהטמנת מטען החבלה שהתפוצץ בתחילת השבוע ברכבת התחתית במינסק, הרג 12 בני אדם ופצע יותר מ-200. כך הודיעו הלילה (חמישי) המשטרה ושירות הביטחון במדינה. עדיין לא ברור מטעם מי פעלו המחבלים ומאיזה מניע, אולם נשיא המדינה, אלכסנדר לוקשנקו, רמז כי ייתכן שהוא "יודע מי הורה על ביצוע הפיגוע", וכי מדובר במתנגדי משטר.

בימים האחרונים, בעקבות הפיגוע, עצרו הרשויות בבלארוס מתנגדי משטר ופעילי אופוזיציה ברחבי המדינה. הלילה הודיע שירות ביטחון הפנים במדינה, KGB, כי אחד מהם הודה שהוא הטמין את המטען. מפקד ה-KGB, ואדים זייצב, לא מסר פרטים על מניעיו, אך הסכים לומר כי "לא רק שאינו בריא מבחינה פסיכולוגית, גם כוונותיו לא היו בריאות". עוד שני עצורים, לדבריו, הודו בסיוע לו.

פינת זיכרו בתחנת הרכבת התחתית בעיר מינסק, בלארוס, לזכר הרוגים הפיגוע במקום, 13 באפריל 2011. רויטרס
פינת זיכרון להרוגים שהוקמה בתחנה/רויטרס

לפי הפרטים שפורסמו עד כה מחקירת הפיגוע, המטען הופעל על ידי שלט-רחוק. על פי המשטרה, בסרטונים ממצלמות האבטחה נראה חשוד אחד מניח שקית בתחנת אוקטיבסקאיה שבמרכז העיר וממשש דבר מה בכיסו, לפני שאירע הפיצוץ. שר הפנים, אנטולי קולשוב, הוסיף כי החשוד המרכזי היה מעורב בשלושה פיגועים נוספים במדינה - אחד ביולי 2008 באולם קונצרטים במינסק (50 פצועים), ושניים בספטמבר 2005 בעיר ויטבסק (48 פצועים יחד).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הנשיא: "האופוזיציה - גיס חמישי"

בבלארוס היה אתמול יום אבל רשמי על ההרוגים. בתחנה עצמה הונפו דגלים עם סרטים שחורים, הוצבו תמונות הקורבנות, ובשעה 18:00, שעת הפיגוע, הייתה דקת דומייה.

שוטרים וגופה מחוץ לתחנת הרכבת בעיר מינסק, בירת בלארוס, בה אירע פיגוע עם 12 הרוגים, 11 באפריל 2011. רויטרס
מחוץ לזירת הפיגוע, ביום שני/רויטרס

בנאום ששודר בטלוויזיה, טען אתמול הנשיא לוקשנקו - המתואר בידי רבים כ"רודן האחרון באירופה" - כי גורמי אופוזיציה המתנגדים לשלטונו עומדים מאחורי הפיגוע. לדבריו, הוא הורה לתובע הכללי לחקור דמויות בולטות מהאופוזיציה, "מבלי להתחשב בדמוקרטיה או בהתבכיינות של כל מיני גורמים זרים". עוד הוסיף: "אולי כל הפוליטיקאים הללו מהאופוזיציה, שמהווים גיס חמישי, יחשפו את הקלפים שלהם ויגלו לנו מי הורה על הפיגוע".

מסע המעצרים והחקירות של פעילי האופוזיציה הוא למעשה המשך ישיר לשרשרת מעצרים לאחר הבחירות בדצמבר - בהן ניצח לוקשנקו בפער עצום, אך הואשם בזיופים המוניים. אז, פרצו הפגנות המוניות לאחר פרסום התוצאות, שבעקבותיהן עצרו כוחות הביטחון מאות פעילי אופוזיציה, בהם גם כמה מהמועמדים שהתמודדו מול לוקשנקו.

נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, בזירת הפיגוע ברכבת התחתית בעיר מינסק, 11 באפריל 2011. רויטרס
"אולי הפוליטיקאים מהאופוזיציה יחשפו את הקלפים שלהם ויגלו לנו מי הורה על הפיגוע". לוקשנקו/רויטרס

אי הוודאות לגבי האירוע ביום שני והגורמים העומדים מאחוריו זכתה לביטוי גם בהודעה שפרסמה אתמול מועצת הביטחון של האו"ם, ובה "גינוי חמור למה שמצטייר כמו פיגוע טרור". דיפלומט במועצה אמר בעילום שם לסוכנות AP כי "יש סיבה לכך שהמילים 'מה שמצטייר כמו' שולבו בהצהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully