וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג זועם: "דבריי עוותו, דורש התנצלות מארה"ב"

פנחס וולף ואהרונה גוטמן

13.4.2011 / 17:48

בעקבות פרסום מסמך ויקיליקס בו צוטט כאומר: "עמיר פרץ נתפס כאגרסיבי ומרוקאי", דורש ח"כ יצחק הרצוג התנצלות פומבית מארה"ב. "אף אחד לא יוכל לייחס דברים מעוותים כאלו אליי"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: קובי נתן, עריכת וידאו : אמיר קוטיגרו)

ח"כ יצחק הרצוג (העבודה) התייחס הערב (רביעי) בטקס האזכרה השנתי לאביו, הנשיא חיים הרצוג, שנערך בהר הרצל, לפרסום בעיתון "הארץ", לפיו לעג בעבר ליו"ר מפלגת העבודה לשעבר, ח"כ עמיר פרץ. העיתון פרסם הבוקר מסמך של אתר ההדלפות ויקיליקס, שממנו עלה כי בשנת 2005 אמר הרצוג כי "עמיר פרץ נתפס כאגרסיבי ומרוקאי". עם זאת, לפי הפרסום, הרצוג אמר כי המצב השתפר בעקבות הרשימה "המצוינת", לדבריו, שהציגה העבודה לכנסת, "אשר כוללת חברים אשכנזים, כדי לאזן את הרקע הספרדי של פרץ".

הרצוג אמר בטקס האזכרה השנתי לאביו כי "קראתי את הדברים שנכתבו כביכול בשמי. הדברים פסולים לחלוטין. מעולם לא התבטאתי כך ומדובר בעיוות מסולף של דבריי. שוחחתי עם השגריר האמריקאי בישראל, ג'יימס קאנינגהם, ומחיתי בפניו באופן רשמי על כך שגורם דיפלומטי אמריקאי, מעז לייחס אליי דברים שלא היו ולא נבראו. אני דורש התנצלות פומבית. חונכתי לציונות ואהבת האדם ואף גורם לא יוכל לייחס דברים מעוותים וחסרי שחר כאלו אליי".

הרצוג הוסיף ואמר כי "דווקא ביום הזה, חבל לי שיש גורמים פוליטיים המנסים לנצל דברי בלע כאלו, לטובת עשיית הון פוליטי. חמור במיוחד שעיתון 'הארץ' לא טרח לבקש תגובה טרם פרסום כותרת ראשית כל כך לא נכונה".

משגרירות ארצות הברית בישראל נמסר בתגובה לדרישתו של הרצוג כי "מחלקת המדינה האמריקאית מגנה את כל הפרסומים הלא מדויקים של תכתובות דיפלומטית בויקיליקס. אנחנו לא מתייחסים לתוכן הדברים המפורסמים, אבל חושבים שמדובר בפרסומים לא אחראיים, שיכולים לפגוע באנשים שונים ובקריירות שלהם".

"הוא כשל ובגדול"

מטה הבחירות של עמיר פרץ הגיב הערב לפרסומים וכן לטענת הרצוג כי ניסה לשוחח עם פרץ בטלפון, אך לא הצליח להשיגו. ממטה פרץ נמסר כי "אין זה ראוי להבהיר נושא כזה בשיחת טלפון. עמיר פרץ מתכוון להזמין את הרצוג לפגישה מחר, בה יובהרו דבריו". ואכן, לאחר דברים אלו זומן הרצוג לפגישה מחר בשעות הבוקר בלשכתו של פרץ.

בעקבות פרסום הדברים בוויקיליקס, חלה מהומה במפלגת העבודה. חבר המפלגה, ח"כ איתן כבל, אמר הבוקר כי הציטוט פוסל את הרצוג מלהתמודד על ראשות מפלגת העבודה. "באמירה זו הוא כשל ובגדול", אמר כבל, "איני מבין מדוע אנו נדרשים פעם אחר פעם לאמירות כל כך קשות. קשה לי להאמין שבשנות אלפיים אמירות כאלו עדיין קיימות".

גם ח"כ שלי יחימוביץ', המתמודדת אף היא על ראשות המפלגה הסתייגה מהדברים של הרצוג. "יש בזה יותר מאבק של גזענות, ואני מקווה שהציטוט אכן לא מדויק. מכיוון שהנושא עלה, אני קוראת להתנער מהאלמנטים הגזעניים הקיימים בשיח הפוליטי, ולשפוט אישים פוליטיים על פי מעשיהם ועל פי עמדותיהם", כתבה באתר האינטרנט שלה.

"יש להצטער על אמירה כזאת אם נאמרה. באופן אישי אינני מאמין שבוז'י התבטא כך", מסר ח"כ ראלב מג'אדלה שהוסיף כי "כזכור, בשנת 2006, השנה בה נאמרו הדברים כביכול, מפלגת העבודה בראשותו של עמיר פרץ הצליחה להשיג 19 מנדטים למרות פרישתם של מספר ח"כים. וגם היום, מפלגת העבודה זקוקה למערכת בחירות נקייה שממנה ייצא מנהיג ראוי שיאחד את שורות המפלגה ויוציא אותה לדרך חדשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully