וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת העבודה: הח"כים עקצו זה את זה ותקפו את ברק

27.3.2011 / 20:43

חברי הכנסת של מפלגת העבודה דנו בכינוס הוועידה הראשון מאז פילוג המפלגה בהמשך דרכה. פרץ תקף את ברק וקרא להרכיב מחדש את המפלגה. הרצוג ויחימוביץ' התעמתו לגבי המשך הדרך

דניאל בוק

(צילום:דניאל בוק, עריכה:טל רזניק)

לראשונה מאז פילוג המפלגה, התכנסה היום (ראשון) ועידת מפלגת העבודה. במהלך הכינוס נשא ח"כ עמיר פרץ דברים ותקף את יו"ר המפלגה לשעבר, שר הביטחון אהוד ברק. פרץ אמר כי "קראתי באחד העיתונים שהשעון של אהוד ברק עולה 142 אלף שקלים. חשבתי לעצמי מדוע צריך שעון במחיר כזה, בסוף אתה מקבל את אותו שירות? מה הביג דיל? נזכרתי שכאשר ברק פרץ לזירה הפוליטית, כולם עסקו ביכולתו המופלאה לפרק ולהרכיב שעונים. הגעתי למסקנה שהוא מתייחס לשעונים כאל ספורט אתגרי".

פרץ המשיך ואמר: "התייחסת למפלגת העבודה כמו לשעון. פירקת אותה, סכסכת בין כולם, כי מבחינתך מפלגת העבודה היא שעון זול. מזימתך לא הצליחה. אנחנו כאן כדי להרכיב בחזרה את מפלגת העבודה. אבל ישנם שעונים שמעניינים אותי יותר - אלה השעונים הלאומיים שנתניהו אחראי עליהם: חלק הוא מאיץ וחלק הוא עוצר. קחו את שעון המים, שעון הדלק ושעון החשמל שרצים - את השעונים הללו צריך לעצור. לצערנו הרב השעון המדיני מוגבל בזמן וראש הממשלה מותח את הקפיץ כל פעם מחדש".

פרץ התייחס גם למצבו של ח"כ בנימין בן אליעזר המאושפז עדיין בבית החולים אסף הרופא. "אני מאחל מכאן רפואה שלמה לפואד, הוא אחד מעמודי התווך של מפלגת העבודה, זקן השבט ואחד החברים הנחוצים לנו כדי לעמוד במטרה של שיקום מפלגת העבודה למען מדינת ישראל", אמר פרץ.

במהלך הוועידה נשא דברים גם ח"כ יצחק הרצוג. הרצוג אמר כי "מפלגת העבודה תמיד ידעה לפעול גם בקידום התהליך המדיני וגם בצמצום פערים חברתיים. זוהי המורשת שלנו וזוהי ההזדמנות הגדולה שעומדת בפנינו. זוהי התבנית האידיאולוגית המשותפת של כולנו. זהו סוד כוחנו, זה מקור העוצמה שלנו. זוהי ליבת הציונות – הקמת מדינה יהודית דמוקרטית החותרת לצדק חברתי וחיה בשלום עם שכניה". לדבריו, "אי אפשר להתעלם מאף אחד מהם – שניהם חשובים באותה מידה. אם נפעל רק במישור אחד, נהפוך מהר מאוד למפלגה קטנה, למפלגת נישה, שאינה מדברת לציבור רחב מאוד של בוחרים. אבל מי שטוען שאפשר להתעלם מהנושא המדיני ביטחוני טועה טעות מרה, מסכן את שיקום המפלגה ומונע מציבורים רחבים להצטרף אליה. אני לא מתכוון לתת לזה לקרות".

"חוקת ברק" בוטלה

ח"כ שלי יחימוביץ אמרה בוועידה כי "יש לנו יתרון גדול: יש לנו דרך אמיתית. אנחנו לא צריכים את ראובן אדלר ואנחנו לא צריכים ספינים. יש לנו דרך שנמשכת מאז הקמת המדינה. יש לנו אחריות על ההגנה על מעמד הביניים שהולך ומתפרק ומתדלדל. זה יעד מרכזי לעתידה של המדינה. יכול להיות שבמדינת ישראל יהיה עובד אחד שמרוויח 20 שקלים לשעה ואחר ירוויח מיליון וחצי שקלים. זה הגיוני, זה ציוני? לא. זה היעד שלנו. ההגנה על הדמוקרטיה שלנו – שהמדינה לא תשלט בידי קומץ אוליגרכים שבידיהם כל הכוח, ולא בידי אנשים שנבחרו בבחירות דמוקרטיות. זה יעד מרכזי".

יחימוביץ' התייחסה לדבריו של הרצוג ואמר "אתם רוצים ללכת עם הסיסמה שתי מדינות? במה זה מבדל אותנו מקדימה. וממי אני שומעת את המסר? ממי שישבו בממשלה והיו שותפים לקיפאון. עכשיו דחוף לקיים מו"מ מדיני כששנתיים ישבנו בממשלה ולא מימשנו את הכוח שהיה לנו? אי אפשר אחד בפה ואחד בלב. בגלל זה ניזוקנו, בגלל שפינו וליבנו לא היו שווים. בואו נחזיר את אמון הציבור בנו. בואו נראה שיש מתאם בין הדיבורים לבין המעשים".

במהלך הוועידה אישרה המפלגה את ביטולה של "חוקת ברק" שהוגדרה בעבר כ"דיקטטורית", והחזירה את החוקה הישנה, עם כל המוסדות שבוטלו בחוקת ברק. בנוסף, הוועידה אישרה סופית את מינוי מיכה חריש ליו"ר זמני של המפלגה, ואת חיליק בר בתפקיד מזכ"ל המפלגה. אחד הסעיפים שאושרו, למרות התנגדות שעורר, היה צירוף של 48 חברים ללשכת המפלגה, מחציתם יומלצו על ידי חברי הכנסת ומחציתם על ידי חריש ובר. מחציתם יהיו צעירים, ו- 35% מהחברים החדשים יהיו נשים. חריש הודיע כי מאז עזיבת ברק הצטרפו לעבודה 3,000 חברים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully