וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג לבכיר אמריקאי: פרץ נתפש כמרוקאי אגרסיבי

מסמך שנחשף בוויקיליקס מתעד שיחה בין בכיר אמריקאי לבין ח"כ הרצוג, בו מכנה הרצוג את יריבו במירוץ לראשות העבודה, ככזה ש"נתפש בציבור כמרוקאי בלתי מנוסה". הרצוג: "דבריי עוותו"

אתר ההדלפות ויקיליקס לא פוסח גם על המירוץ לראשות מפלגת העבודה: במסמך שחשף האתר, נכתב כי במהלך שיחה עם דיפלומט אמריקאי, כינה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג את השר לשעבר עמיר פרץ כ"אגרסיבי ומרוקאי". על פי המסמך, הרצוג אמר גם כי פרץ נתפס בציבור כ"בלתי מנוסה". הדברים פורסמו בעיתון "הארץ".

מפרטי המסמך עולה, כי בחודש ינואר 2006, חודשיים לפני הבחירות לכנסת ה-17, נפגש ח"כ הרצוג עם דיפלומט אמריקאי בכיר לשיחת רקע על מפלגת העבודה ועל היערכותה לבחירות. הרצוג התייחס לירידה בתמיכה במפלגה בסקרים, ואמר כי הסיבה לכך, בין היתר, היא ה"תפישה הציבורית של פרץ כבלתי מנוסה, אגרסיבי ומרוקאי".

עם זאת אמר הרצוג כי המצב השתפר בעקבות הרשימה "המצוינת", לדבריו, שהציגה העבודה לכנסת, "אשר כוללת חברים אשכנזים, כדי לאזן את הרקע הספרדי של פרץ".

עם פרסום המסמך, התייחס הרצוג לדברים. לדבריו, "מדובר בהבל ובעיוות נוראי של דברים שקיבלו פרשנות על ידי גורם שלא ברור מיהו. אני לא מתבטא כך ולא חושב כך".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully