וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה בעבודה: "לפסול התמודדות הרצוג ליו"ר"

13.4.2011 / 10:36

דבריו של ח"כ יצחק הרצוג שצוטטו במסמכי ויקיליקס לפיהם עמיר פרץ נתפש כחסר ניסיון ו"מרוקאי ואגרסיבי" עוררו זעם במפלגה. כבל: "הוא כשל ובגדול"

מהומה במפלגת העבודה בעקבות התבטאותו של ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג בפני דיפלומט אמריקאי בשנת 2006 על ח"כ עמיר פרץ בה אמר לכאורה כי פרץ "נתפש כחסר ניסיון, אגרסיבי ומרוקאי". חבר המפלגה, ח"כ איתן כבל, אמר כי הציטוט פוסל את הרצוג מלהתמודד על ראשות מפלגת העבודה. "באמירה זו הוא כשל ובגדול", אמר כבל, "איני מבין מדוע אנו נדרשים פעם אחר פעם לאמירות כל כך קשות. קשה לי להאמין שבשנות אלפיים אמירות כאלו עדיין קיימות".

גם ח"כ שלי יחימוביץ', המתמודדת אף היא על ראשות המפלגה הסתייגהה מהדברים של הרצוג. "יש בזה יותר מאבק של גזענות, ואני מקווה שהציטוט אכן לא מדויק. מכיוון שהנושא עלה, אני קוראת להתנער מהאלמנטים הגזעניים הקיימים בשיח הפוליטי, ולשפוט אישים פוליטיים על פי מעשיהם ועל פי עמדותיהם", כתבה באתר האינטרנט שלה.

"יש להצטער על אמירה כזאת אם נאמרה. באופן אישי אינני מאמין שבוז'י התבטא כך", מסר ח"כ ראלב מג'אדלה שהוסיף כי "כזכור, בשנת 2006, השנה בה נאמרו הדברים כביכול, מפלגת העבודה בראשותו של עמיר פרץ הצליחה להשיג 19 מנדטים למרות פרישתם של מספר ח"כים. וגם היום, מפלגת העבודה זקוקה למערכת בחירות נקייה שממנה ייצא מנהיג ראוי שיאחד את שורות המפלגה ויוציא אותה לדרך חדשה".

"מי שיעשה בזה שימוש פוליטי יפגע במפלגה"

בתוך כך, ח"כ הרצוג דחה את הפרסום והכחיש כי אמר את הדברים. בראיון לרשת ב' הוא אמר: "אני מכחיש לחלוטין את הדברים שמיוחסים לי. אני לא רק מכחיש, אלא אני חושב שכל מי שמכיר אותי יודע שאין מצב שאומר או אחשוב דברים כאלה. הפרסום מעוות לחלוטין".

"אני ממש לא יודע מי הדיפלומט שצוטט ולא זוכר שום פגישה כזו", הדגיש הרצוג. "יש כאן שני מסלולים אפשריים בהם יכלו לעוות את דברי. יכול להיות שהבן אדם שישב מולי שם מילים בפי ויכול להיות שהעיתון שפרסם את הידיעה הוא שעיוות. כמי שמוביל סדר יום חברתי אני דוחה את זה מכל וכל".

הרצוג טען עוד כי "יכול להיות שהפרסום נועד לפגוע בי פוליטית. אני מתקומם על כך שהופכים את זה לקרדום פוליטי לחפור בו, כמו שעושים חלק מהמתמודדים האחרים. אני חוזר ואומר שלא היה ולא נברא, זה לא צריך להיות חלק ממערכת הבחירות שנועד לשקם את מפלגת העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully