וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ תקוע: בתיה"ח יפעלו היום במתכונת שבת

אריאל נוי

13.4.2011 / 7:00

לאחר שאמש הסתיימה פגישת המו"מ בין האוצר לרופאים ללא תוצאות, יחזרו בתיה"ח הציבוריים לפעול במתכונת שבת, בשל העיצומים. במהלך היום צפויה להתקיים פגישת מו"מ נוספת

סיבוב נוסף לעיצומי הרופאים: בתי החולים הציבוריים ברחבי הארץ יפעלו היום (רביעי) במתכונת שבת, וזאת לאור העובדה שפגישת המו"מ בין נציגי ההסתדרות הרפואית לנציגי האוצר אמש הסתיימה ללא תוצאות. עם זאת, הרופאים החליטו כי העיצומים לא יכללו מתן טיפולים וניתוחים אונקולוגיים, טיפול נמרץ, חדרי לידה, וכן טיפולי דיאליזה דחופים. בנוסף, העיצומים יפסחו על בית החולים ברזילי באשקלון, בו הרופאים ימשיכו בפעילותם הסדירה, בשל המצב הביטחוני בדרום. כמו כן, במהלך היום צפויה להתקיים פגישה נוספת בין נציגי האוצר לרופאים. מאגף התקציבים נמסר אמש כי "אם יימשכו העיצומים, תיאלץ המדינה לפנות לבית הדין לעבודה על מנת לדרוש בוררות".

על אף הרושם שמתקבל מפגישות המו"מ, נראה כי הרופאים מוצאים תקווה לסיום המשבר: "נוצר הרושם שהאוצר אינו עשוי מקשה אחת", מסרו גורמים בהסתדרות הרפואית. "הממונה על השכר מבין את מצוקות המערכת ונראה שיש לו רצון להתקדם, אך אגף התקציבים מונע ממנו כל התקדמות. אנו עושים הכול כדי למנוע נזק בלתי הפיך לחולים, ולאור העובדה שישנה התקדמות מאוד מאוד קטנה החלטנו לבצע מחר ניתוחים אונקולוגיים".

הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, הגיב ואמר כי "מדובר בצעד נואש של ההסתדרות הרפואית, ליצור חיץ בין האגפים במשרד האוצר וזאת על מנת להסיט את תשומת הלב מהפגיעה המתמשכת שלהם בציבור החולים בישראל. זה סימן לנואשות שלהם ולעובדה שהם טיפסו על עץ גבוה מדי שהם לא יודעים איך לרדת ממנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"צעד נואש של ההסתדרות הרפואית"

אמש שיגרו חברי ארגון הזכות לבריאות מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו קראו לו להתערב בשביתת הרופאים. "ככל שהשביתה ממשיכה לצד היעדר ההתערבות של המדינה, כך גדלה הפגיעה בחולים ובזכויות שלהם לבריאות. מערכת הבריאות נמצאת בגרעון תקציבי, ומתמודדת מדי יום עם בעיות תפעול ועומס פניות. אנו חוששים כי שביתת הרופאים תגרום לסבל רב לחולים הזקוקים לטיפול הרפואי", נכתב, וכן צוין כי "בחלק מהמקרים תביא השביתה לפגיעות בלתי הפיכות". המכתב נחתם במלים "אנו קוראים לראש הממשלה, לשרים הנוגעים בדבר ולראשי ההסתדרות הרפואית להיכנס לעובי הקורה ולשוב מיידית לשולחן הדיונים, עד אשר יגיעו לפתרון מהיר ובר קיימא בעניינם".

הרופאים דורשים תוספת שכר רוחבית לכלל הרופאים בשיעור של כ-50% לשכר השעה, וכן שורת צעדים משמעותית לשיפור מערכת הבריאות. "הקשיים עצומים והפערים בין הצדדים גדולים. אנחנו דורשים תיקון עיוותים בפריפריה, פתרון למצוקת מחסור הרופאים וגם תיקון עיוותי שכר", אמר השבוע יו"ר ועד העובדים בבית החולים שיבא בתל השומר, ד"ר זאב פלדמן.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully