וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לאסון הצונאמי: רעש בעוצמה 7.1 היכה ביפן

לא דווח על נפגעים כתוצאה מהרעש, שגם הביא עמו גלי צונאמי בגובה כמטר. ביפן עמדו היום דקת דומייה לזכר 28,000 הנספים. הממשלה נכנעה ללחץ - תרחיב רדיוס הפינוי סביב תחנת פוקושימה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

במלאות חודש לרעש האדמה והצונאמי הקטלני - האדמה ביפן ממשיכה לרעוד. רעש אדמה חזק, בעוצמה 7.1 בסולם ריכטר, היכה היום (שני) באי המרכזי הונושו, באותו אזור בו פגעו הרעש ב-11 במארס, שהותיר אחריו יותר מ-28,000 הרוגים. לפי שעה, לא דווח על נפגעים כתוצאה מהרעש, אם כי נגרמו נזקים לרכוש.

מוקד הרעש היה באזור העיר איוואקי שבמחוז פוקושימה, אך הוא הורגש היטב גם מאות קילומטרים משם, בין היתר בבירה טוקיו. בעקבות הרעש הוכרזה התרעת צונאמי, ובתוך זמן קצר פגעו גלי צונאמי בחוף, אולם היה מדובר בגלים שגובהם לא יותר ממטר (לעומת גלים של יותר מ-10 מטרים ברעש הגדול), וככל הידוע, הם לא גרמו לנזק מיוחד.

דקת דומייה לזכר קורבנות הצונאמי ביפן. מימין: השר לאיכות הסביבה ריו מטסומוטו, ראש ממשלת יפן נאוטו קאן ומזכיר הממשלה, יוקיו אדאנו, 11 באפריל 2011. רויטרס
דקת דומייה לזכר ההרוגים. מימין: השר לאיכות הסביבה ריו מטסומוטו, ראש הממשלה נאוטו קאן ומזכיר הממשלה יוקיו אדאנו/רויטרס

מאז הרעש הגדול, הורגשו ביפן כבר מאות רעשי משנה, והם נמשכים מדי יום. החזק ביותר, בעוצמה 7.4, הורגש ביום חמישי האחרון. מוקד הרעש היה בים, מול מחוז מיאגי. כתוצאה ממנו נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו 141. הרעש היום הוא השני שעוצמתו מעל 7 בסולם ריכטר מאז הרעש הגדול.

לא נגרם נזק נוסף לתחנת פוקושימה

בעקבות הרעש מיהרו להודיע מפעילי תחנת הכוח הגרעינית "פוקושימה דיאיצ'י" כי לא אותרו בה כל "חריגות מהשגרה" וכי נראה שלא נגרמו לה נזקים נוספים, מעבר לאלה שנגרמו ברעש הגדול ועובדיה עדיין עומלים על תיקונם. הזרמת המים לצינון הכורים אמנם פסקה, אך התחדשה לאחר 50 דקות. למרות זאת, פונו לעת עתה העובדים מהמקום, כאמצעי בטיחות. עוד דווח כי לא אותרו תקלות גם בשלוש תחנות הכוח הגרעיניות הנוספות באזור - "פוקושימה דיאני", "טוקאי" ו"אונגאווה".

נזירים בודהיסטים מתפללים באזור שנפגע על ידי הצונאמי, מחוז מיאגי, יפן, 11 באפריל 2011. Vincent Yu, AP
נזירים בודהיסטים מתפללים באזור האסון במחוז מיאגי, היום/AP, Vincent Yu

בתוך כך, לאחר שבועות של לחץ בינלאומי, ניאותה היום יפן להרחיב את טווח הפינוי סביב תחנת הכוח התקולה, שארבעה מהכורים שלה ממשיכים כל העת לפלוט קרינה רדיואקטיבית, גם אם לא במינונים מסוכנים. מזכיר הממשלה, יוקיו אדאנו, הסביר היום כי הוחלט על פינוים של כפרים ועיירות נוספים, גם מחוץ לרדיוס ה-20 קילומטרים שפונו כבר, אם בדיקות העלו כי הצטברה בהם קרינה. הוא הקריא את רשימת המקומות שהוחלט לפנות, אך הבהיר כי אין צורך בפינוי מיידי, וניתן יהיה לעשות זאת בהדרגה. עוד הוסיף כי הפינוי מומלץ במיוחד לילדים ונשים בהריון.

ביפן ציינו היום חודש לאסון האדיר, בדקת דומייה לזכר ההרוגים בשעת האסון - 14:46 בצהריים (7:46 בבוקר לפי שעון ישראל). בתמונות ששודרו בטלוויזיה היפנית נראו עובדי החילוץ באזורי הענק שנחרבו עוצרים את עבודתם למשך דקה ומרכינים את ראשם - ולאחר מכן שבים למלאכת החיפושים. מבין ההרוגים, יותר מ-15,000 עדיין מוגדרים נעדרים, ומוערך כי גופתיהם של רבים מהם נשטפו ללב ים ואבדו לנצח.

ניצולי הצונאמי בדקת דומייה במלאות חודש לאסון, מחוז איוואטה, יפן, 11 באפריל 2011. רויטרס
דקת הדומייה מצויינת במרכז לפליטי הצונאמי, במחוז איוואטה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully