וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעילת הכור בפוקושימה מפצה את התושבים ב-12 דולר לאדם

6.4.2011 / 15:00

מפעילת הכור בפוקושימה מפצה את תושבי האזור ב-12 דולר לאדם. תשע עיירות באזור פוקושימה קיבלו את הפיצויים, ורק עיירה אחת דחתה אותם בטענה כי מדובר בסכום עלוב

טוקיו אלקטריק פאוור (TEPCO), מפעילת המתקן הגרעיני בפוקושימה, הציעה לתושבים באזור המתקן פיצוי כספי סמלי, בעקבות האסון בכורים, אשר שיבש את חייהם. ואולם רבים מהתושבים לא רואים את הפיצוי בעין יפה ואחת העיירות אף דחתה אותו בטענה כי הוא מעליב.

גורם בטוקיו אלקטריק אמר ביום שלישי כי החברה הציעה לעשר קהילות המתגוררות בקרבת המתקן תשלום סמלי כפיצוי התחלתי. החל מ-31 במארס, הכסף הוזרם לתשע עיירות, אך עיירה בשם נאמי דחתה את הצעתה של TEPCO, בטענה כי היא אינה אלא ניסיון עלוב לפצות על הירידה הדרסטית ברמת החיים ובהכנסות. "האנשים שלנו סובלים, ולמרבה הצער, כל מה שבנינו נעלם", אמר ראש העיר של נאמי, טמוסו באבא, ל-CNN. "איפה ההתנצלות הישירה שלנו? משום שכסף מזומן לא באמת יעשה הרבה", הוסיף.

TEPCO אמרה כי מדובר בסכום התחלתי בלבד, ולא בפיצוי על ההפסדים כתוצאה מהאסון. החברה התחייבה כי פיצויים אלה יגיעו בשלב מאוחר יותר, לאחר שתעריך את היקף הנזקים שגרמה התאונה במתקן. החברה לא פירטה כמה כסף ניתן לכל קהילה, אך קוסי נגישי מעיריית נאמי, אמר כי מדובר ב-20 מיליון ין - כ-12 דולר לאדם בעיירה של 20 אלף תושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully