וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים הפגינו בלוד: "המשטרה מפקירה אותנו"

איילה חננאל

11.4.2011 / 1:02

נשים ערביות ויהודיות הפגינו בלוד במחאה על טענת המשטרה כי יסמין אבו זעלוק, שנרצחה בשבוע שעבר, לא התלוננה קודם לכן על אלימות בעלה. "כשהמשטרה רוצה, היא יודעת לפעול במלוא הכוח"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן. עריכה: יותם בן-דוד)


הפגנה של נשות לוד, יהודיות וערביות כאחת, נערכה אתמול (ראשון) מול תחנת המשטרת בעיר, במחאה על "הפקרות המשטרה", להגדרתן. בהפגנה נכחו כמאה נשים, רובן תושבות העיר, שביקשו להקים במקום סוכת אבלים לזכרה של יסמין אבו זעלוק, תושבת העיר שלפי החשד נורתה למוות על-ידי בעלה וגיסה בשבוע שעבר. המשטרה מנעה מהמפגינות להקים את סוכת האבלים.

"הגענו לנחם את המשפחה, והכאב הוא בלתי נתפש. חמישה ילדים נותרו בלי אם ואב, ואיש מרשויות הרווחה לא טרח לבוא לבדוק מה שלומם לאחר שאיבדו את אמם באירוע טרגי שילווה אותם שנים", סיפרה מהא סאקללה תלי, תושבת העיר, ממארגנות ההפגנה ועובדת סוציאלית במקצועה.

אחותה של יסמין נשואה לאחיה של בעלה, שנעצר אף הוא בחשד לרציחתה. היא זו שמטפלת בילדיה של יסמין מאז הרצח. לפני כחצי שנה, שתי האחיות נפצעו כאשר יריות נורו לעבר רכבן. גם אז נעצרו שני בעליהן, חאלד ואחמד אבו זעלוק, בחשד שעמדו מאחורי הירי וניסו לרצוח את נשותיהן, אך שוחררו לאחר שלטענת המשטרה, שתי האחיות סירבו לשתף פעולה בחקירת האירוע. האחות מתגוררת במתחם משפחת בעלה ואחיו העצורים עם משפחתם.

"המצב במגזר - פצצה מתקתקת"

המצב בעיר קשה, מציינת מהא. "הפגנו מול המשטרה בדרישה שתתחיל לפעול ולהחזיר את השקט והביטחון לנשים הערביות והיהודיות בעיר, מתוך הזדהות עם הנרצחות". לדבריה, המציאות הקיימת היא תולדה של "שנים של מחסור והזנחה מצד הממשלה והרשויות". עוד סיפרה כי "כיום, אין במנהל הרווחה בעיריית לוד אף עובדת סוציאלית שדוברת ערבית. היחידות שדוברות את השפה הן שתי עובדות סוציאליות בחצי משרה שעוסקות בכלל בתחום הגריטארי".

המפגינות לא הסתירו את זעמן כלפי הרשויות, וטענו כי קשה לצפות מנשים להתלונן. "התרעמנו בפניי הרשות המקומית ואמרנו שהמצב במגזר הוא פצצה מתקתקת. עכשיו, כשהפצצה הזאת התפוצצה במלוא העוצמה, הרשויות עדיין לא השכילו לפעול. גם אנחנו עושים חשיבה מחודשת בקרבנו איך אפשר לתקן, לקדם, מתוך מחשבה שהרשויות לא יעשו זאת בשבילנו", ציינו מהא וחברותיה.

הן לא מקבלות את טענת המשטרה כי אינה מצליחה להילחם באלימות משום שהנשים בעיר אינן משתפות עמה פעולה. "כשהמשטרה רוצה, היא יודעת לפעול במלוא כוחה. אני מצפה מהמשטרה שתפעל כמו שהיא פועלת במקרה של ארגוני פשע או רציחות מחוץ למגזר הערבי. במקרים כאלה היא לא מחכה למתלוננים, היא מקיימת חקירות, משיגה ראיות ומבצעת מעצרים. ואם היו מפענחים פה אפילו חצי מהמקרים, זה היה משדר מסר של הרתעה לרוצחים".

זו ההפגנה השנייה שעורכות הנשים בעיר בעקבות הירצחה של יסמין אבו-זעלוק, שהוגדרה כ"הוצאה להורג". גם בשבוע שעבר קיימו נשים מ"המרכז לסנגור קהילתי" בלוד, יחד עם עשרות פעילות נוספות וחברותיה של הנרצחת, הפגנה נוספת מול תחנת המשטרה בלוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully